اخبار

گوشی می مکس ۳ رسما رونمایی شد

گوشی می مکس 3 رسما رونمایی شد
نوشته شده توسط مهرداد قربانی

بعد از چند هفته انتشار اخبار ضد و نقیض در مورد گوشی می مکس ۳ شرکت شیائومی امروز به صورت رسمی از این گوشی رونمایی کرد. این گوشی در مقایسه با نسل قبل خود (گوشی می مکس ۲) حداقل در ۷ مورد طراحی، صفحه نمایش، باتری، دوربین پشتی، دوربین سلفی، پردازنده و اضفه شدن قابلیت شناسایی بیوکتریک بهبود یافته است.

طراحی گوشی می مکس ۳

گوشی می مکس 3 رسما رونمایی شد گوشی می مکس 3 رسما رونمایی شد گوشی می مکس 3 رسما رونمایی شد

گوشی Mi Max 3 دارای ابعادی معادل ۱۷۶٫۲ x 87.4 x 8 میلیمتر می باشد که کمی بزرگ تر از گوشی Mi Max 2 با ابعاد ۱۷۴٫۱ x 88.7 x 7.6 میلیمتر می باشد. اندازه این گوشی تقریبا برابر با گوشی های معمول موجود در بازار با صفحه نمایش ۶٫۳ می باشد.

اما شرکت شیائومی با کاهش اندازه حاشیه بالایی صفحه نمایش و رساندن اندازه آن به ۴٫۷ میلیمتر، کاهش اندازه حاشیه پایینی صفحه نمایش و رساندن اندازه آن به ۷ میلیمتر، کاهش اندازه حاشیه های کناری صفحه نمایش و رساندن اندازه آن به ۱٫۳میلیمتر توانسه از یک صفحه نمایش ۶٫۹ اینچی در این گوشی استفاده کند. همانند نسخه قبلی گوشی می مکس ۳ دارای یک بدنه یکپارچه می باشد که این مسئله در دست گرفتن این گوشی را آسان تر کرده است. این گوشی در سه رنگ مشکی، آبی و طلایی عرضه خواهد شد.

صفحه نمایش

گوشی می مکس 3 رسما رونمایی شد

گوشی Mi Max 3 دارای یک صفحه نمایش ۶٫۹ اینچی با نسبت تصویر ۱۸:۹ و رژولوشن FHD+ می باشد. طبق اعلام شیائومی نسیت صفحه نمایش به بدنه این گوشی ۸۵٫۱۹ درصد می باشد.

در مقایسه با گوشی گوشی Mi Max 2، میزان روشنایی صفحه نمایش این گوشی ۱۹ درصد و کنتراست آن ۵۰ درصد بهبود پیدا کرده است و میزان تولید رنگ صفحه نمایش نیز ۱۷ در صد افزایش پیدا کرده است. همچنین به طور واضح مشخص است که افزایش اندازه صفحه نمایش موجب بهبود تجربه دیداری این گوشی شده است. این گوشی همچنین از ویژگی هایی مانند تقسیم صفحه نمایش و حالت تصویر در تصویر پشتیبانی می کند.

باتری

گوشی می مکس 3 رسما رونمایی شد

گوشی می مکس ۳ دارای یک باتری ۵۵۰۰ میلی آمپری می باشد که این باتری ۲۰۰ میلی آمپر بیشتر باتری به کار رفته در نسخه قبلی گوشی می باشد.باتری غول پیکر این گوشی این امکان را فراهم می آورد که با یکبار شارژ بتوان به مئا ۲ روز از گوشی استفاده کرد. همچنین مدت زمان قرار گرفتن این گوشی در حالت آماده به کار نزدیک ۱ ماه می باشد.

باتری این گوشی مجهز به قابلیت شارژ سریع ۳ می باشد و با یک ساعت شارژ می توان باتری گوشی را به میزان ۷۱ درصد شارژ کرد. نکته جذاب باتری این گوشی قابلیت شارژ معکوس در آن می باشد که به کمک این قابلیت می توان از باتری این گوشی به عنوان یک پاوربانک برای شارژ دستگاه های دیگر مانند گوشی، تبلیت و .. استفاده کرد.

پردارنده گوشی می مکس ۳

گوشی می مکس ۲ مجهز به پردازنده اسنپدراگون ۶۲۵ بود در حالی که در گوشی می مکس ۳ از پردازنده اسنپدراگون ۶۳۶ استفاده شده که در حدود ۴۰ درصد عملکرد بهتری نسبت به اسنپدراگون ۶۲۵ دارد. پرازنده جدید دارای مصرف بهینه تری نیز می باشد که این مسئله موجب بهبود عملکرد باتری نیز شده است.

نسخه دارای ۱۲۸ گیگابایت داخلی گوشی می مکس ۳ دارای ۶ گیگابایت رم در حالی که نسخه پایه دارای ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی دارای ۴ گیابایت رم می باشد. قدرت پردازشی این گوشی به گونه ای است که می توان انواع بازی گرافیکی را به خوبی پشتیبانی می کند و شما می توانید از انجام بازی های مختلف در یک صفحه نمایش بزرگ لذت ببرید.

دوربین گوشی می مکس ۳

گوشی می مکس 3 رسما رونمایی شد

گوشی می مکس ۳ دارای دوربین دوگانه با سنسور های ۱۲ و ۵ مگاپیکسلی می باشد که از هو مصنوعی نیز بهره می برند. قدرت و سرعت فوکوس دوربین این گوشی با اضافه شدن هوش مصنوعی بسیار بهبود پیدا کرده است. دوربین این گوشی به صورت واضحی نسبت به نسل قبل بهبود پیدا کرده و کیفیت تصاویر نیز بسیار بهتر شده است.

برای دوربین سلفی این گوشی از یک سنسور ۸ مگاپیکسلی استفاده شده است و در کنار آن نیز برای بهبود کیفیت تصاویر از یک فلش LED استفاده شده است.

سایر ویژگی ها

همانند نسخه قلی این گوشی نیز مجهز به دو اسپیکر استریو شده است تا در هنگام بازی کیفیت صدای بازی بهتری را تجربه کنید. آخرین نسخه رابط کاربری MIUI برپایه اندروید ۸٫۱ در این گوشی استفاده شده است.

به جز سنسور اثر انگشت در پشت گوشی، این گوشی مجهز به قابلیت بازگشایی قفل از طریق شناسایی چهره نیز می باشد. از سایر ویژگی های این گوشی می توان به قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه جانبی، پشتیبانی از شبکه ۴G، دو سیم کارته بودن، Wi-Fi 802.11، بلوتوث ۵، USB نوع C و جک ۳٫۵ میلیمتری صدا اشاره کرد.

گوشی می مکس 3 رسما رونمایی شد

قیمت

نسخه های دارای ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی + ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی + ۴ گیگابایت رم گوشی می مکس ۲ به ترتیب دارای قیمت های ۱۶۹۹ یوآن (تقریبا ۲۵۲ دلار) و ۱۹۹۹ یوآن (تقریبا ۲۹۶ دلا) بودند، در حالی که گوشی می مکس ۳ دارای بهبود های چشمگیری می باشد از نظر قیمت دچار تغییری نشده است.

نسخه های دارای ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی + ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی + ۶ گیگابایت رم گوشی می مکس ۲ به ترتیب دارای قیمت های ۱۶۹۹ یوآن (تقریبا ۲۵۲ دلار) و ۱۹۹۹ یوآن (تقریبا ۲۹۶ دلا) می باشند. فروش این گوشی از تاریخ ۲۰ جولای آغاز خواهد شد.

منبع: gizmochina

درباره نویسنده

مهرداد قربانی

ارسال نظر