اخبار

شیائومی روتر Mi Router AX1800 را با پشتیبانی Wi-Fi 6 با قیمت ۲۹۹ یوان (تقریباً ۴۲ دلار) در چین راه اندازی کرد

نوشته شده توسط مهرداد قربانی

همانطور که انتظار می رود ، شیائومی در تاریخ ۱۳ مه ۲۰۲۰ دومین روتر Wi-Fi 6 خود را با نام Mi Router AX1800 عرضه کرده است. رونمایی از این روتر جدید از طرف کمپانی چینی ، تنها چند ماه پس از رونمایی روتر Mi AIoT Router AX3600 می باشد. برای این روتر جدید AX1800 ، شیائومی طراحی را به کلی تغییر داده و فاکتور شکل برج مانند (بلند و کشیده) را به تصویب رسانده است. با تشکر از این طراحی جدید ، می تواند فضای بیشتری برای ذخیره سازی داشته باشد و همچنین شامل مخزن گرما برای بررسی دمای هوا می باشد.
همچنین از آنتن های پرکاربرد دو باند پنهان بهره می برد که هدف آن ارائه یک پوشش سیگنال قوی ۳۶۰ درجه است. هر دو آنتن محدوده فرکانس – ۲٫۴ گیگاهرتز و ۵ گیگاهرتز دارای دو تقویت کننده سیگنال مستقل با عملکرد بالا Qorvo هستند که قدرت سیگنال را با ۴dB افزایش می دهند که می بایست ۵۰٪ پوشش را افزایش دهد.
روتر Mi Router AX1800 مجهز به ۲۵۶ گیگابایت رم است و از پشتیبانی شبکه Mesh برای پوشش سیگنال یکپارچه در خانه برخوردار است. روتر Xiaomi Mi Router AX1800 از اتصال حداکثر ۱۲۸ دستگاه به طور همزمان پشتیبانی می کند.
این روترمجهز به چیپست چهار هسته ای Qualcomm APQ6000 با NPU اختصاصی است و از پشتیبانی از فناوری OFDMA (Orthogonal Frequency-Division Multiple Access دسترسی چندگانه به فرکانس-تقسیم متعامد) بهره می برد که به روتر اجازه می دهد تا با استفاده از تنها یک انتقال ، داده را به چندین دستگاه ترمینال ارسال کند.
علاوه بر این ، این شرکت می گوید هر زمان که دستگاه های هوشمند جدید شیائومی به شبکه وصل شود ، به طور خودکار با تنظیمات برنامه Mi بدون نیاز به وارد کردن رمز عبور هماهنگ می شود.
شیائومی فاش کرد که این روتر جدید Wi-Fi 6 مجهز به شتاب دهنده ( (Accelerator بازی آنلاین Tencent Online است که برای سرعت بخشیدن به تجربه بازی های آنلاین روی رایانه های شخصی و تلفن های هوشمند عمیقا سفارشی شده است. این شرکت با خرید این روتر سه ماه عضویت را به صورت رایگان اعطا خواهد کرد.
روتر Mi Router AX1800 از تاریخ ۱۵ ماه مه در چین از طریق پلت فرم تجارت الکترونیکی JD.com با واریز ۳۰ یوان برای پیش فروش در دسترس است. این روتر تازه راه اندازی شده ۳۲۹ یوان (تقریباً ۴۶ دلار) قیمت دارد اما در ابتدا با ۲۹۹ یوان در دسترس خواهد بود که تقریباً ۴۲ دلار است.

درباره نویسنده

مهرداد قربانی

ارسال نظر