نقد و بررسی

نقد و بررسی عینک واقعیت مجازی شیائومی مدل Play

نقد و بررسی عینک واقعیت مجازی شیائومی مدل Play
نوشته شده توسط پریسا سمیعی

شرکت شیائومی چندیدن هدست واقعیت مجازی روانه بازار کرده است تمامی این هدست ها دارای قیمت مناسبی می باشند. یکی از این موارد عینک واقعیت مجازی شیائومی مدل play می باشد که به نوعی ارزانترین آنها نیز محسوب می شود. در ادامه با ما همراه باشید تا به نقد و بررسی این محصول شرکت شیائومی بپردازیم.

محتویات جعبه

نقد و بررسی عینک واقعیت مجازی شیائومی مدل Play

عینک واقعیت مجازی شیائومی مدل Play در یک جعبه سیاه رنگ ساده عرضه می شود بر روی قسمت جلویی این جعبه با حروف درشت چینی و با رنگ قرمز عبارت ( برو اکتشاف کن ) نوشته شده است. در پشت این جعبه نیز لیستی از محتویات، آدرس شرکت و همچنین روش استاندارد استفاده نوشته شده است. در درون جعبه علاوه بر خود عینک واقعیت مجازی مدل play یک بند ۳ مسیره و یک تکه مقوا وجود دارد.بر روی این مقوا یک کد QR وجود دارد که با اسکن آن می توانید به اپلیکیشن واقعیت مجازی شیائومی دسترسی داشته باشید. اگر شما در کشور چین باشید به دلیل چینی بودن زبان این اپلیکیشن براحتی با آن کار خواهید کرد اما در خارج از کشور چین هستید و مثل ما از این زبان سررشته ای ندارید کار با این اپلیکیشن برای شما بسیار سخت می باشد. اگرچه متأسفانه کد QR را که برای لتصال بین گوشی هوشمند شما و هدست برای استفاده از اپلیکیشن کارتبرد نیاز است را مشاهده نمی کنید و این مایه تأسف می باشد. با توجه به اینکه برای انجام بازی های واقعیت مجازی با استفاده از دکمه های ناوبری به این اتصال نیاز است شما باید حتماً از یک کد QR استفاده کنید. خوشبختانه شما می توانید این کد را بعضی از وب سایت ها پیدا کنید. پس نباید زیاد نگران آن باشید.

سازگاری

نقد و بررسی عینک واقعیت مجازی شیائومی مدل Play

طبق چیزی که در دستور العمل نوشته شده است این هدست با گوشی هایی که دارای اندروید بالای ۴٫۴ هستند و همچنین سایز صفحه نمایش آنها بین ۴٫۷ و ۵٫۵ می باشد به خوبی کار می کند. طبق شایعات این عینک واقعیت مجازی با گوشی های آیفون نیز کار می کند اگرچه ما این مورد را به شخصه تست نکرده ایم. ما در ازمایش خود این هدست را به یک گوشی با صفحه نمایش ۵٫۲ اینچ و دارای اندروید ۷ متصل کردیم و بعد از اتصال به راحتی توانستیم محتویات واقعیت مجازی شامل بازی ها، فیلم ها و اپلیکیشن ها را اجرا کنیم.

کیفیت ساخت عینک واقعیت مجازی شیائومی مدل Play

نقد و بررسی عینک واقعیت مجازی شیائومی مدل Play

کیفیت ساخت یکی از جنبه هایی است که باعث می شود رقابت در محدوده قیمتی این هدست از بین برود. این هدست با استفاده از نخ لاکرا که به عنوان اسپاندگس نیز شناخته می شود ساخته شده است. استفاده از این جنس موجب شده هدست بسیار سبک باشد و همچنین کیفیتی بیشتر از آنچه که پرداخت می کنید را دریافت کنید. در هر دو سمت لنزهای هدست یک پلاستیک آبی قرار گفته تا از جذب اثر انگشت جلوگیری شود و شما باید قبل از استفاده آنها را بردارید. لنزهای این هدست از نوع ضد خود انعکاسی می باشند و دارای سطح تحمل ۱/۰ میلی متر می باشد. عینک واقعیت مجازی شیائومی مدل play دارای یک طراحی دوزیپه می باشد. هدست از قسمت جلویی باز شده و گوشی در این قسمت وارد می شود. نوع طراحی و زیپ های استفاده شده بسیار با کیفیت می باشد و در هنگام استفاده شما نیاز نیست نگران گوشی هوشمند خود باشید.

نقد و بررسی عینک واقعیت مجازی شیائومی مدل Play

در جلوی دستگاه ۲ حفره بزرگ تعبیه شده که به نظر می رسد برای خروج گرما مورد استفاده قرار می گیرند. بند سه مسیره این محصول بسیار کارآمد، مفید و با کیفیت می باشد و این اطمینان را به شما می دهد که برای استفاده از هدست نیازی نیست که آن را در دست نگه دارید. بند این هدست برای سرهایی از اندازه متوسط تا بزرگ مناسب می باشد. اتصالات این بند سه مسیره همانند ماسکی است که بین در فیلم شوالیه برمی خیزد نولان بر روی صورت داشت و تنها تفاوت آن این است که این هدست چشم ها را می پوشاند نه زیر آن ها را. یک دکمه طرحدار در بالای عینک واقعیت مجازی شیائومی مدل play وجود دارد که برای کنترل برنامه ها و بازی ها مورد استفاده قرار می گیرد. با فشار دادن آن یک دکمه کوچکتر در درون هدست بر روی صفحه نمایش گوشی شما فشار وارد می کند و کلیک مورد نظر شما را ثبت می کند. هرچند این دکمه در اکثر مواقع بخوبی کار می کند. یکی دیگر از مشکلاتی که در این هدست با آن روبرو هستیم و البته به کیفیت ساخت آن ربطی ندارد و بیشتر مربوط به طراحی آن می باشد عدم خروجی هدفون می باشد و این مسئله باعث می شود شما نتوانید صدا را بدرستی بشنوید و تجربه واقعیت مجازی شما کمی ناقص خواهند ماند. یکی از روش هایی که می توان با استفاده از آن استفاده کرد این است که زیپ این هدست را کمی باز نگه دارید. اما این روش زیاد قابل اطمینان نیست و ممکن است با تکان خوردن های سر زیپ بطور کامل باز شده و گوشی شما بیافتد. بهترین کار استفاده از هدفون های بلوتوثی و بیسیم می باشد که نیازی به سیم ندارد.

استفاده

نقد و بررسی عینک واقعیت مجازی شیائومی مدل Play

در درون این عینک واقعیت مجازی شیائومی مدل play بسیار بزرگ می باشد و حتی کاربرانی که از عینک استفاده می کند براحتی می تواند هدست را بر روی عینک استفاده کنند و هیچگونه مشکلی پیش نمی آید. با توجه به اینکه این هدست از جنس لاکرا ساخته شده است بسیار سبک می باشد و بند سه مسیره این مسئله را تضمین می کند که نمی خواهد آن را با دست نگه دارید هرچند این محصول یک هدست سبک می باشد نمی توان از آن برای مدت طولانی استفاده کرد چون بعد از مدتی فشاری را بر روی بینی شما وارد می کند و احساس ناخوشایندی به شما دست می دهد. یکی دیگر از مشکلاتی که این هدست دارد این است که با اینکه بند این هدست باعث می شود که دستگاه بطور محکم در مکان مورد نظر قرار بگیرد اما به دلیل نوع طراحی این هدست از اطراف نور به داخل وارد می شود و این مسئله باعث می شود که تجربه واقعیت مجازی شما دچار کمی نقص شود.

[review]

منبع: neowin

درباره نویسنده

پریسا سمیعی

ارسال نظر