نقد و بررسی

مقایسه بین گوشی Mi A2 و Mi A2 lite شیائومی

گوشی Mi A2 و Mi A2 lite شیائومی
نوشته شده توسط پریسا سمیعی

سال گذشته شرکت شیائومی با همکاری گوگل گوشی Mi A1 را تحت پروژه اندروید وان روانه بازار کرد. این گوشی در زمان انتشار توانست که با استقبال بسیار خوبی روبرو شود و حال در سال جاری این ۲ شرکت بار دیگر با یکدیگر همکاری کردند و ۲ گوشی Mi A2 و Mi A2 lite را روانه بازار کردند. در ادامه با ما همراه باشید تا به مقایسه این ۲ گوشی بپردازیم.

تفاوت گوشی های گوشی Mi A2 و Mi A2 lite شیائومی در صفحه نمایش، پردازنده و حافظه داخلی

 

گوشی Mi A2 شیائومی
طراحی هوشمندانه یکی از تفاوت های بین گوشی Mi A2 و Mi A2 lite می باشد. گوشی Mi A2 lite دارای یک بریدگی صفحه نمایش می باشد در حالیکه این بریدگی در گوشی Mi A2 وجود ندارد. گوشی Mi A2 مجهز به یک صفحه نمایش ۵٫۹۹ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰ * ۲۱۶۰ پیکسل و گوشی Mi A2 lite دارای یک صفحه نمایش ۵٫۸۴ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰ * ۲۲۲۰ پیکسل می باشد. گوشی Mi A2 شیائومی مجهز به پردازنده ۸ هسته ای اسنپدراگون ۶۶۰ می باشد. در حالیکه گوشی Mi A2 lite مجهز به پردازنده اسنپدراگون ۶۲۵ می باشد.

برای پردازش های گرافیکی در Mi A2 از پردازنده گرافیکی Adreno 512 و در گوشی Mi A2 lite از پردازنده گرافیکی Adreno 506 استفاده شده است. یکی دیگر از تفاوت های بین گوشی ها مربوط به جک ۳٫۵ میلی کتری صدا می باشد. درحالیکه گوشی Mi A2 فاقد این درگاه می باشد اما در گوشی Mi A2 از این درگاه استفاده شده است. گوشی Mi A2 از نظر میزان رم در نسخه های ۴ و ۶ گیگابایتی و از نظر میزان رم در نسخه های ۳۲، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی عرضه شده است. درحالیکه گوشی Mi A2 Lite از نظر میزان رم در نسخه های ۳ و ۴ گیگابایتی و از نظر میزان حافظه داخلی در نسخه های ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی عرضه شده است.

گوشی Mi A2 شیائومی : عملکرد فوق العاده با قیمت مناسب

همانطور که در بالا اشاره کردیم گوشی Mi A2 مجهز به یک صفحه نمایش ۵٫۹۹ اینچی با کیفیت تصویر Full HD+ و نسبت تصویر ۱۸:۹ می باشد. برای پردازنده نیز در این گوشی از اسنپدراگون ۶۶۰ استفاده شده که از نظر سرعت و مصرف می تواند با گوشی های پرچمدار رقابت کند. از دیگر مشخصات این گوشی می توان به باتری ۳۰۱۰ میلی آمپری، دوربین پشتی دوگانه و دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی اشاره کرد.

گوشی Mi A2 Lite شیائومی: طراحی دوباره Mi A1

گوشی Mi A2 Lite از نظر ویژگی ها تقریباً مشابه گوشی Mi A1 می باشد. در هر ۲ گوشی از پردازنده اسنپدراگون ۶۲۵ استفاده شده است. همچنین همانند گوشی Mi A1 این گوشی دارای پردازنده گرافیکی Adreno 506، نسخه ای با ۴ گیگابایت رم و دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی می باشد. بطور واضح مهم ترین تفاوت بین این ۲ گوشی مربوط به طراحی می باشد. در گوشی Mi A2 Lite شیائومی از یک بریدگی در بالای صفحه نمایش استفاده شده درحالیکه گوشی Mi A1 دارای صفحه نمایش بدون بریدگی می باشد. اندازه صفحه نمایش گوشی نیز از ۵٫۵ اینچ در گوشی MI A1 به ۵٫۸ اینچ گوشی Mi A2 Lite رسیده است.

نتیجه گیری:

۲ گوشی Mi A2 و Mi A2 lite شیائومی دارای ویژگی های بسیار خوبی می باشد اگر ظاهر و طراحی گوشی برای شما بسیار مهم می باشد گوشی Mi A2 lite شیائومی انتخاب مناسب تری برای شما می باشد. ولی اگر به سخت افزار توجه ویژه ای دارید گوشی Mi A2 شما را راضی تر خواهد کرد.

درباره نویسنده

پریسا سمیعی

ارسال نظر