اخبار

IDC اعلام کرد:اپل و شیائومی در بازار پوشیدنی هوشمند پیشرو هستند

IDC اعلام کرد:اپل و شیائومی در بازار پوشیدنی هوشمند پیشرو هستند
نوشته شده توسط مهرداد قربانی

اپل و شیائومی هردو در بازار گوشی‌های موبایل حضور فعالی دارند و همزمان در حال ورود به سایر حوزه‌های بازار هستند اما بر کسی پوشیده نیست که بازار پوشیدنی‌های هوشمند سودی مشابه فروش موبایل ندارد. به هرحال هر دو این شرکت‌ها در چند سال اخیر توانسته‌اند به جایگاه بالایی در این بازار نوظهور دست پیدا کنند. در آخرین گزارش IDC اعلام شد، اپل، شیائومی، فیت بیت و چند برند دیگر، رشد ۲۸/۴ درصدی را در در بازار پوشیدنی هوشمند در در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۸ میلادی داشتند.

IDC اعلام کرد:اپل و شیائومی در بازار پوشیدنی هوشمند پیشرو هستند

طبق مطالعه جدید منتشر شده از سوی  IDC، اپل همچنان پیشرو در این فهرست است و  رشد ۱۳/۵ درصدی داشته است. دیگر برندهای بعد از اپل هم به ترتیب شیائومی، فیت‌بیت، هوآوی و گارمین در رتبه‌های یک تا پنجم جای گرفته‌اند. شیائومی اخیراً با ارائه محصولات جدیدش توانسته بخش بزرگی از بازار را به دست گیرد. شیائومی با رشد ۲/۳ درصدی در مقایسه با سال گذشته توانسته به رتبه دوم برسد در حالی که پیش از شیائومی بازیگران دیگری در این عرصه حاضر بودند. برند امیزفیت، که زیر مجموعه شیائومی محسوب می‌شود، هر چند وقت یکبار مدلی جدید از ساعت هوشمند را معرفی می‌کند اما خود شیائومی هر دو سال یک بار مچ بند جدید معرفی می‌کند. البته این روال تا اکنون این گونه بوده و شاید در آینده تغییر کند.

مچ بند هوشمند Mi Band 3 که به تازگی معرفی شده است، از رقم ۶۰۰ هزار سفارش پیش از عرضه عبور کرد که این خود به تنهایی ثابت می‌کند شیائومی در ماه‌های آینده سود بیشتری از این بخش کسب خواهد کرد.

IDC اعلام کرد:اپل و شیائومی در بازار پوشیدنی هوشمند پیشرو هستند

در رتبه بعدی فیت بیت قرار گرفته که محصولاتش مثل اپل قیمت بالایی دارند. بعد از فیت بیت هم یک شرکت چینی دیگر یعنی هوآوی قرار گرفته که رشد آن بی‌نظیر بوده است. در واقع هوآوی در یک سال گذشته رشد ۱۰۰ درصدی در بازار پوشیدنی هوشمند را پشت سر گذاشت. رتبه پنجم به گارمین که یک برند کمتر شناخته شده است اختصاص دارد. طبق پیش‌بینی IDC، این برند همچنان در بازار حضور خواهد چون گارمین به تازگی سرویس پرداخت بدون تماس خود و سرویس توزیع موسیقی راه‌اندازی کرده است.

این برندها چگونه در بازار پوشیدنی هوشمند موفق شدند؟

در این گزارش آمده است مصرف‌کنندگان در سال‌های اخیر تمایل به خرید پوشیدنی‌ها و لوازم هوشمندتر داشته‌اند. دلیل آن هم مشخص است که کاربران به دنبال ابزارهایی کاربردی‌تر و مبتکرانه‌تر هستند. برای مثال، اپل و فیت‌بیت در حال تلاش برای بهبود محصولاتشان برای تشخیص بیماری‌ها هستند و به علاوه چندین ویژگی مبتنی بر سنسورها، اتصال به شبکه‌های ارتباطی و الگوریتم‌های هوشمند هم در تمایل مصرف‌کنندگان تاثیرگذار هستند.

منبع: xiaomitoday

درباره نویسنده

مهرداد قربانی

ارسال نظر