اخبار

هشت مورد بهبود یافته در دستبند سلامتی می بند ۳ نسبت به می بند ۲

هشت مورد بهبود یافته در دستبند سلامتی می بند 3 نسبت به می بند 2
نوشته شده توسط مهرداد قربانی

سرانجام شرکت شیائومی در تاریخ ۳۱ می ۲۰۱۸ مچ‌بند جدید خود تحت عنوان دستبند سلامتی می بند ۳ را در دو نسخه استاندارد و NFC عرضه کرد. شیائومی می بند ۳ هم اکنون با قیمت ۴۹.۹۹ دلار به فروش می‌رسد و این در حالی است که شیائومی می باند ۲ با کاهش شدید قیمت مواجه شد و تنها ۲۳.۹۹ دلار به فروش می‌رود. حال سوال اصلی این است که چرا باید چنین بهایی را برای شیائومی می بند ۳ بپردازیم؟ در ادامه نگاهی دقیق به ۸ ویژگی بهبود یافته در این مچ بند می‌اندازیم تا دلیل این افزایش قیمت را بهتر متوجه شویم.

هشت مورد بهبود یافته در دستبند سلامتی می بند 3 نسبت به می بند 2
دستبند سلامتی می بند ۳ نسبت به می بند ۲ دارای ۸ ارتقا عمده است که این موارد را لیست وار در زیر مشاهده می‌کنید:

• صفحه نمایش بزرگتر نسبت به می بند ۲، چرا که می بند ۲ صفحه نمایشی ۰/۴۲ اینچی داشت و می بند ۳ با صفحه نمایش ۰/۷۸ اینچی عرضه شده است و به علاوه رزولوشن صفحه نمایش بهبود پیدا کرده است و محتواهای نشان داده شده پررنگ‌تر و با کیفیت‌تر هستند و می‌توان اطلاعات مختلف را مستقیما از روی صفحه نمایش مشاهده کرد.
• صفحه نمایش از قابلیت کنترل لمسی برخوردار است، بنابراین تعامل و برقراری ارتباط با مچ‌بند بهبود پیدا کرده است.
• این مچ‌بند توانسته گواهی ضد آب بودن تا فشار ۵ اتمسفر را اخذ کند بنابراین از این مچ بند تا عمق ۵۰ متری زیر آب هم می‌توانید استفاده کنید و این در حالی است که می‌بند ۲ نمی‌تواند تا عمق ۵۰ متری زیر آب همچنان ضد آب باقی بماند.
• قابلیت ارائه پیش‌بینی وضعیت آب و هوای سه روز آینده، تنظیم تایمر و ویژگی‌های دیگر
• ویژگی‌های ورزشی افزایش پیدا کرده است و اطلاعات جمع‌آوری شده را می‌توان به صورت آنلاین مشاهده کرد.
• پانل بالایی از لحاظ مقاومت در برابر خش بهبود پیدا کرده است.
• مقاومت و استحکام بند بهبود پیدا کرده و عمر آن نیز بیشتر شده است.
• افزایش دقت سنسور ضربان قلب و بهبود ویژگی روشن شدن صفحه نمایش با بالا آوردن مچ دست.

۱٫ صفحه نمایش OLED جدید – شفاف‌تر و بهتر

از آن جایی که مچ‌بند‌ها عموما دارای صفحه نمایش کوچکی هستند بنابراین نمایش محتویات در آن‌ها یک مشکل بسیار بزرگ به حساب می‌آید. شیائومی می بند ۳ جدید همراه با یک صفحه نمایش بزرگتر و واضح‌تر عرضه شده است تا سبب رضایت کاربران باشد. این محصول از یک صفحه نمایش OLED ۰/۷۸ اینچی با رزولوشن ۱۲۸*۸۰ و تراکم پیکسیلی ۱۹۳ پیکسل بر اینچ بهره می‌برد. این صفحه نمایش می‌تواند تا ۲۴ حرف بزرگ چینی را با رزولوشن بالا به نمایش درآورد. این صفحه نمایش در واقع بهترین مدل در میان مچ‌بندهای مشابه است. به لطف انتخاب چیپ درایوهایی با مصرف بسیار کم و راندمان بالا، روشنایی و مصرف باتری در صورت افزایش رزولوشن صفحه نمایش از دست نخواهند رفت و این موضوع تضمین کننده عمر باتری این محصول است.

هشت مورد بهبود یافته در دستبند سلامتی می بند 3 نسبت به می بند 2
۲٫ صفحه نمایش لمسی به طور چشمگیری سبب بهبود کنترل این مچ‌بند شده است.

صفحه نمایش لمسی جدید به کار گرفته شده در شیائومی می بند ۳ دارای حساسیت بسیار خوبی است که به کاربر اجازه می‌دهد به سرعت بین محتواهای در حال نمایش جا‌به‌جا شود. در عین حال پانل بالایی مچ‌بند با استفاده از فرابنفش (UV) پوشش داده شده است و یک پوشش ضد اثر انگشت بر روی آن اعمال شده است تا مقاومت پانل مچ‌بند را بهبود ببخشد تا کارایی صفحه نمایش بهتر از مدل می بند ۲ باشد.

هشت مورد بهبود یافته در دستبند سلامتی می بند 3 نسبت به می بند 2
۳٫ مقاوم در برابر خط و خش و مقاومت در برابر نفوذ آب تا فشار ۵ اتمسفر

بسیاری از کاربران هنوز استانداردهای ضد آب بودن محصولات را نمی‌دانند ولی با توضیح تفاوت‌های بین شیائومی می بند ۲ و شیائومی می بند ۳ در این زمینه به سادگی این استانداردها را توضیح می‌دهیم. شیائومی می بند ۲ گواهی IP67 را اخذ کرده است و این گواهی بدین معنی است که در برابر نفوذ قطرات آب و گرد و غبار مقاوم است. این مدل را می‌توانید در هنگام شستن ظرف، راه رفتن زیر باران و یا حتی شستن لباس‌های خود استفاده کنید ولی نمی‌توانید برای ورزش‌های آبی نظیر شنا یا موج سواری که امکان دارد به زیر آب بروید، این مدل را بپوشید. ولی شیائومی می بند ۳ توانسته گواهی مقاومت در برابر فشار ۵ اتمسفری آب را اخذ کند و بدین ترتیب تا ۵۰ متر در زیر آب مقاومت خود در برابر نفوذ آب را حفظ می‌کند بنابراین می‌توانید از این مدل در هنگام شنا، موج سواری و حتی غواصی البته تا عمق ۵۰ متری آب استفاده کنید.

۴٫ قابلیت‌های ورزشی و نمایش اطلاعات آنلاین

دستبند سلامتی می بند ۳ یک ویژگی جدید به حالت ورزشی خود اضافه کرده است. در حالت ورزشی موجود در نرم‌افزار شیائومی، هنگامی که هر یک از چهار نوع فعالیت‌ دویدن داخل سالن، دویدن خارج از سالن، دوچرخه سواری خارج از سالن و پیاده‌روی را انتخاب می‌کنید، می بند ۳ سریعا جزئیات اصلی آن را بر روی صفحه نمایش نمایش می‌دهد، بنابراین تنها با بالا آوردن مچ دست خود می‌توانید اطلاعات مورد نیاز خود را مشاهده کنید. در عین حال اگر میزان فعالیت ورزشی شما بیش از توان جسمانی شما باشد، مچ‌بند این موضوع را با استفاده از ویبره به شما اعلام می‌کند.

۵٫ یادآوری‌های محبوب‌تر و جذاب‌تر

دستبند سلامتی می بند ۳ شیائومی ویژگی یادآوری زیباتر و جذاب‌تری را اضافه کرده است که شامل دو نوع یادآوری آفلاین است که می‌تواند برای اعلانات گوشی همراه و مچ‌بند تنظیم شود و شامل همه یادآوری‌های تماس‌های ورودی، پیامک‌های تلفن همراه، اعلانات برنامه‌های مختلف، یادآوری‌های طولانی مدت و لرزش برای یادآورهای زنگ می‌باشد. شما می‌توانید برنامه‌ها و اتفاقات مختلف را به عنوان یادآور درون برنامه ورزشی شیائومی وارد کنید. حتی اگر گوشی نزدیک مچ بند هم نیست، مچ‌بند باز هم با ویبره به شما اعلان‌های مهم را نشان خواهد داد تا چیزی را از دست ندهید.

هشت مورد بهبود یافته در دستبند سلامتی می بند 3 نسبت به می بند 2
۶٫ اطلاعات اضافه- مانیتور ضربان قلب، گام شمار و پایشگر خواب

دستبند سلامتی می بند ۳ نه تنها ساعت، تعداد گام برداشته شده، ضربان قلب، کالری سوزانده شده و … را نشان می‌دهد بلکه می‌تواند اطلاعات مربوط به مراحل مختلف انجام تمارین ورزشی و خواب شبانه شما را هم ثبت و ضبط کند. پس می‌توانید از شیائومی می بند ۳ به عنوان دستیار ۲۴ ساعته سنجش سلامت خود استفاده کنید.

۷٫ قابلیت پیش‌بینی آب و هوای سه روز آینده

دستبند سلامتی می بند ۳ شرایط آب و هوایی را برای امروز و دو روز آتی نشان می‌دهد. این قابلیت به شما این امکان را می‌دهد که از وضعیت آب و هوا برای انجام ورزش‌های هوازی یا خارج از سالن خود در روز‌های آتی مطلع شوید و دیگر نیاز نیست نگران وضعیت آب و هوا باشید.

۸٫ افزایش عمر بند مچ‌بند و راحتی بیشتر آن

بند مورد استفاده در شیائومی می بند ۳ از جنس الاستومر ترموپلاستیک است، پس پوست دست شما با جنسی نرم‌تر در تماس قرار خواهد گرفت. این بند را توسط نیتروژن مایع منجمد می‌کنند تا اتصالات دور مچ دست به طور دقیق و مناسب بریده شوند و شکل گیرند تا کاربر احساس راحتی بیشتری داشته باشد. به علاوه برای این بند سه رنگ آبی تیره، سیاه گرافیتی و نارنجی روشن عرضه شده است.

منبع: xiaomitoday

درباره نویسنده

مهرداد قربانی

ارسال نظر