اخبار

گوشی Mi A2 شیائومی در تاریخ ۲۴ جولای رونمایی می شود

گوشی Mi A2 شیائومی در تاریخ 24 جولای رونمایی می شود
نوشته شده توسط پریسا سمیعی

شرکت شیائومی قرار است که در تاریخ ۲۴ جولای در شهر مادرید اسپانیا یک رویداد رونمایی برگزار کند و در این ریداد انتظار می رود که از گوشی گوشی Mi A2 شیائومی که قرار است جانشین گوشی Mi A1 که سال گذشته عرضه شده بود رونمایی شود. اکنون پیش از رونمایی از گوشی شرکت شیائومی تأیید کرده است که گوشی MI A2 بخشی از پروژه اندروید وان گوگل می باشد. این شرکت یک تصویر را در توییتر منتشر کرده و در این تصویر عکس گوشی عدد ۲ و عبارت The Next Gen is Coming ( نسل بعدی در راه است) به چشم می خورد. در زیر این تصویر نیز این شرکت متن “Are you a big fan of #MiA1? You will love this…#Xiaomi #AndroidOne #2isbetterthan1.” را قرار داده است.

هرچند شرکت هنوز بصورت رسمی تاریخ انتشار این گوشی را اعلام نکرده است اما گزارشات نشان می دهد که این گوشی قرار است که در رویداد اسپانیا رونمایی شود. گوشی Mi A1 اولین محصول شرکت شیائومی بود که تحت پروژه اندروید وان گوگل عرضه شد و در آن بجای رابط کاربری MIUI از اندروید خالص استفاده شده بود. از لحاظ ویژگی های سخت افزاری گوشی MI A1 مشابه گوشی MI 5X بود. حال گوشی Mi A2 نیز دارای شرایط مشابهی می باشد و در این گوشی بجای استفاده از رابط کاربری MIUI از اندروید خالص استفاده خواهد شد و این گوشی از لحاظ سخت افزاری نیز مشابه گوشی MI 6X می باشد. انتظار می رود که گوشی Mi A2 شیائومی دارای یک صفحه نمایش ۵٫۹۹ اینچی با رزولوشن Full HD plus باشد و همچنین برای تأمین قدرت این گوشی از پردازنده اسنپدراگون ۶۶۰ شرکت کوالکام استفاده شود.
گوشی Mi A2 شیائومی در تاریخ 24 جولای رونمایی می شود
همچنین انتظار می رود که همراه با این گوشی نسخه Lite آن نیز عرضه شود که دارای یک صفحه نمایش ۵٫۸۴ اینچی دارای بریدگی و پردازنده اسنپدراگون ۶۲۵ باشد. انتظار می رود که این گوشی از نظر میزان رم و حافظه داخلی در نسخه های مختلفی عرضه شود و این نسخه ها بصورت ۴ گیگابایت رم + ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی، ۴ گیگابایت رم + ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی ،۴ گیگابایت رم + ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و ۶ گیگابایت رم + ۱۲۸  گیگابایت حافظه داخلی می باشند. این گوشی همچنین دارای دوربین دوگانه پشتی می باشد و از سنسورهای ۲۰ و ۱۲ مگاپیکسلی در آن استفاده شده است. برای دوربین سلفی این گوشی نیز از یک سنسور ۲۰ مگاپیکسلی استفاده خواهد شد.

در نسخه Lite نیز دوربین پشتی از نوع دوگانه با سنسورهای ۱۲ و ۵ مگاپیکسلی خواهد بود و برای دوربین سلفی نیز از یک سنسور ۵ مگاپیکسلی استفاده خواهد شد. باتوجه به اینکه این ۲ گوشی بخشی از پروژه اندروید وان می باشند هر دو دستگاه دارای اندروید ۸٫۱ خواهند بود. طبق گزارشات منتشر شده گوشی Mi A2 فاقد جک ۳٫۵ میلی متری صدا می باشد و همچنین دارای یک باتری ۳۰۱۰ میلی آمپری با قابلیت شارژ سریع ۳ خواهد بود. انتظار می رود که گوشی Mi A2 شیائومی در ۳ رنگ آبی، مشکی و طلایی عرضه شود و از نظر قیمت نیز به احتمال زیاد ضعیف ترین مدل این گوشی دارای قیمتی معادل ۲۹۰ دلار و قوی ترین نسخه آن قیمتی معادل ۳۷۰ دلار خواهد داشت. با این حال برای اطلاعات بیشتر در مورد قیمت و نسخه های مختلف این گوشی باید تا زمان رونمایی رسمی منتظر بمانیم. همچنین در پایان باید بگوییم که انتظار می رود گوشی MI max 3 در تاریخ ۱۹ جولای در چین رونمایی شود.

منبع: gizmochina

درباره نویسنده

پریسا سمیعی

ارسال نظر