نقد و بررسی

نقد و بررسی ساعت هوشمند شیائومی مدل Amazfit Bip

نقد و بررسی ساعت هوشمند شیائومی مدل Amazfit Bip
نوشته شده توسط مهرداد قربانی

شرکت huami به عنوان شرکت زیرمجموعه شرکت شیائومی یک محصول دیگر با نام ساعت هوشمند شیائومی مدل Amazfit Bip را روانه بازار کرد. این ساعت هوشمند از لحاظ ظاهری شبیه به ساعت هوشمند شرکت اپل (اپل واچ) و از لحاظ عملکرد متوسط می باشد. با توجه به ظاهر و امکانات این ساعت هوشمند قیمت آن بسیار مناسب می باشد. این ساعت هوشمند را اگر بخواهیم از نظر قیمت مقایسه کنیم باید آن را با محصولات شرکت Pebble (این شرکت دیگر فعالیتی ندارد) و Ticwatch E مقایسه کنیم که ساعت هوشمند شیائومی مدل Amazfit Bip حتی از دومی ارزان تر می باشد. این محصول شاید بهترین ساعت هوشمند مبتنی بر Android Wear نباشد اما به طور قطع با توجه به قیمتی که دارد یکی از گزینه های خرید می باشد.

ساعت هوشمند آمازفیت بیپ همچنین دارای یک یاتری قدرتمند می باشد که با یک بار شارژ می تواند به مدت ۳۰ روز به فعالیت بپردازد، البته اگر شما برخی از ویژگی های آن را غیرفعال کنید می توانید تا ۴۵ روز نیز از آن استفاده کنید. با این وجود اگر همان ۳۰ روز را ملاک قرار دهیم باز هم عملکرد باتری این ساعت فوق العاده می باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا به نقد و بررسی ساعت هوشمند شیائومی مدل Amazfit Bip بپردازیم.

طراحی ساعت هوشمند شیائومی مدل Amazfit Bip

نقد و بررسی ساعت هوشمند شیائومی مدل Amazfit Bip

جای هیچ بحثی نیست که طراحی این ساعت هوشمند بسیار شبیه به اپل واچ می باشد. ساعت هوشمند شیائومی مدل Amazfit Bip دارای یک بدنه مربعی با گوشه های گرد شده و همچنین شیشه صفحه نمایش خمیده می باشد.یکی دیگر از شباهت ها قرار گرفتن یک دکمه در سمت راست می باشد، که قابلیت چرخش را ندارد.

هر چند این ساعت هوشمند از لحاظ ظاهری شبیه به اپل واچ می باشد اما آن احساس برتر بودن را به شما منتقل نمی کند. این ساعت هوشمند دارای بدنه پلاستیکی می باشد و البته از پلاستیک بسیار باکیفیت هم در ساخت آن استفاده نشده است. یکی از نقاط قوت این ساعت هوشمند وزن بسیار کم (۳۱ گرم) آن می باشد که باعث می شود شما حتی متوجه آن نشوید.

نقد و بررسی ساعت هوشمند شیائومی مدل Amazfit Bip

این ساعت هوشمند دارای یک صفحه نمایش ۱٫۲۸ اینچی می باشد که همیشه روشن است، اما این صفحه همیشه روشن، تنها هنگامی قابلیت تاچ(انجام دستورات) را دارد که شما ابتدا بر روی دکمه کناری ساعت کلیک کنید.بعد از کلیک کردن بر روی این دکمه، لیست برنامه ها به شما نشان می دهد و می توانید برنامه مورد نظر خود را انتخاب کنید، اینکه باید برای هر بار باز شدن قفل صفحه نمایش بر روی یک دکمه کلیک کنیم کمی غیر عادی می باشد، هرچند همین مساله موجب کاهش مصرف باتری می شود. صفحه نمایش ساعت هوشمند شیائومی مدل Amazfit Bip در بین روشن ترین صفحه نمایش ها قرار نمی گیرد و در زیر تابش نور خورشید تا هنگامی که بر روی دکمه ساعت کلیک نکنید نمی توانید زیاد با آن کار کنید. در طراحی صفحه نمایش خمیده این ساعت از فناوری gorilla glass شرکت Corning استفاده شده است که موجب می شود صفحه نمایش آن در برابر خط و خش مقاوم باشد.

از مهمترین ویژگی های ساعت هوشمند آمازفیت بیپ می توان به وجود سنسور ضربان قلب، قطب نما، فشار سنج، GPS و GLONASS (سامانه ای مشابه با GPS) اشاره کرد. همچین این ساعت توانسته است که استاندارد IP68 را کسب کند که به معنای این می باشد که ساعت هوشمند شیائومی مدل Amazfit Bip ضدآب می باشد. به طور کلی طراحی این ساعت هوشمند مطلوب می باشد هرچند جنس بدنه این ساعت کیفیت لازم را ندارد،

تناسب اندام و ردیابی فعالیت با ساعت هوشمند آمازفیت بیپ

نقد و بررسی ساعت هوشمند شیائومی مدل Amazfit Bip

ساعت هوشمند آمازفیت بیپ دارای سنسور ضربان قلب، قطب نما، فشار سنج، GPS و GLONASS می باشد و شما با استفاده از اپلیکیشن آن می توانید به همه اطلاعات مورد نیاز خود دست پیدا کنید. بنابراین باید گفت هرچند طراحی این ساعت بهترین نیست اما از لحاظ عملکرد می تواند شما را راضی نگه دارد.اپلیکیشن این ساعت دارای چندین حالت تمرینی مختلف می باشد که می توان به حالت های تردمیل، دویدن، دوچرخه سواری و یا حتی پیاده روی اشاره کرد. آغاز کردن یک فعالیت نیز بسیار آسان می باشد. اگرچه برای دوچرخه سواری و دویدن در فضای باز GPS در ابتدا ممکن است قفل شود و پس از چند ثانیه به فعالیت عادی خود می پردازد.

نقد و بررسی ساعت هوشمند شیائومی مدل Amazfit Bip

اگر این ساعت را با ساعت هوشمند Garmin Vivoactive 3 مقایسه کنیم باید بگوییم که GPS ساعت هوشمند Amazfit Bip در حدود ۳۰ ثانیه دیرتر فعالیت خود را آغاز می کند که همین میزان ممکن است برای برخی از افراد ناراحت کننده باشد. اما اگر ساعت هوشمند شیائومی مدل Amazfit Bip را با ساعت هوشمند Garmin Fenix 5S مقایسه کنیم باید بگوییم که GPS ساعت Amazfit Bip سریع تر عمل می کند.

[quote align=”right”]باید بگوییم عمکرد سنسور ضربان قلب این ساعت هوشمند فراتر از انتظار ما بود و توانست ما را شگفت زده کند.[/quote]در اپلیکیشن شما می توانید اطلاعات بیشتری را در مورد دویدن خود کسب کنید. شما می توانید اطلاعاتی مانند زمان، مسافت، کالری سوزانده شده، سرعت، ضربان قلب و موارد بسیار دیگری را مشاهده کنید. باید بگوییم عمکرد سنسور ضربان قلب این ساعت هوشمند فراتر از انتظار ما بود و توانست ما را شگفت زده کند. ما عملکرد سنسور ضربان قلب این محصول را با سنسور ضربان قلب Polar H10 مقایسه کردیم و نتایج شگفت انگیز بود. حراکثر ضربان قلب ثبت شده در هر دو برابر بود و میزان ضربان قلب متوسط نیز تنها کمی اختلاف داشت که این مسئله نشان از دقت بالای سنسور ضربان قلب این ساعت هوشمند دارد.

نقد و بررسی ساعت هوشمند شیائومی مدل Amazfit Bip

اما در مورد ردیاب خواب این ساعت باید گفت عملکرد آن دقیق نمی باشد و شما نباید به اعدادی که توسط این ساعت اعلام می شود اطمینان کنید.ما برای بررسی میزان دقت ردیاب خواب این ساعت از ساعت هوشمند Fitbit Charge 2 استفاده کردیم. طبق نتایج ساعت هوشمند شیائومی مدل Amazfit Bip من در حدود ۱ ساعت و ۵۷ دقیق خواب عمیق و ۴ ساعت و ۳۵ دقیقه خواب سبک بدون بیداری داشتم که مجموع آن ۶ ساعت و ۳۲ دقیقه خواب می شود، اما ساعت هوشمند Fitbit Charge 2 میزان کلی ۴ ساعت و ۵۰ دقیقه را نشان داد که صحیح بود چرا که من ساعت ۴ از خواب بیدار شدم و تا ساعت ۶ نمی توانستم بخوابم. پس می توان گفت برای ردیابی خواب خود زیاد به ساعت هوشمند شیائومی مدل Amazfit Bip اطمینان نکنید.

در ساعت هوشمند Amazfit Bip چندین ایده برای تناسب اندام پیاده سازی شده است و در اپلیکیشن نیز بسیار سعی شده است تا به موضوع تناسب اندام پرداخته شود اما مشکلی که وجود دارد این است که هنگامی که شما نتوانید به اطلاعات جمع آوری شده اطمینان کنید پس عملا نمی توانید استفاده زیادی از این ویژگی ها ببرید.

ویژگی های ساعت هوشمند آمازفیت بیپ

ساعت هوشمند آمازفیت بیپ

در ساعت هوشمند آمازفیت بیپ فروشگاهی برای نصب برنامه های جدید وجود ندارد که کمی ناامید کننده است و همچنین نبود برنامه ای برای ذخیره سازی موسیقی نیز ممکن از شما را کمی دلسرد کند و اگر شما می بخواهید در هنگام دویدن خود از موسیقی لذت ببرید باید حتما گوشی خود را همراه داشته باشید. شما از طریق این ساعت می توانید نوتیفیکیشن تماس ها و برنامه های خود را دریافت کنید، هرچند نمی توانید به هیچ کدام از آنها پاسخ بدهید.همچنین در این ساعت هوشمند یک برنامه آب و هوا وجود دارد که شما می توانید آن را از طریق اپلیکیشن موجود بر روی گوشی خود تنظیم کنید. یک نکته ناامید کننده دیگر در مورد این ساعت هوشمند عملکرد قطب نمای آن می باشد که در بسیاری از موارد به درستی کار نمی کند و زیاد نمی توان به آن اطمینان کرد.

باتری

ساعت هوشمند آمازفیت بیپ

طبق اعلام شرکت Huami می تواند با یکبار شارژ تا ۳۰ روز به کار بپردازد(۴۵ روز اگر برخی از ویژگی ها غیر فعال شود) که بی نظیر می باشد. هنگامی که ما این ساعت را تهیه کردیم ۴۶ درصد از ظرفیت باتری آن باقی مانده بود و ما برای چند هفته از این دستگاه استفاده کردیم و تا کنون نیازی به شارژ مجدد نداشته است و به نظر می رسد باید به گفته شرکت Huami اطمینان کنیم و ما هم بگوییم که عملکرد باتری این ساعت هوشمند بی نظیر می باشد.

[review]

منبع: Wareable

درباره نویسنده

مهرداد قربانی

ارسال نظر