اخبار

یک تصویر از نوع طراحی گوشی می میکس ۳ منتشر شد

یک تصویر از نوع طراحی گوشی می میکس 3 منتشر شد
نوشته شده توسط پریسا سمیعی

دیروز رندرهایی از گوشی می میکس ۳ منتشر شد که طبق آن ها این گوشی دارای یک دوربین سلفی کشویی خواهد بود. طبق آنچه که در این تصاویر آمده بود در این گوشی همانند گوشی ویوو نکس دوربین سلفی در درون حاشیه بالایی گوشی بصورت مخفی قرار گرفته است و هنگامیکه دوربین سلفی توسط کاربر در اپلیکیشن دوربین انتخاب می شود دوربین از درون بدنه خارج می شود. امروز نیز یک تصویر بر روی ویبو منتشر شد که طراحی دوربین بصورت کشویی در گوشی می میکس ۳ تأیید شده است. هرچند هنوز تا زمان انتشار رسمی نمی توان این مسئله را تأیید کرد. گوشی می میکس در سال ۲۰۱۶ با یک صفحه نمایش ۶٫۴ اینچی و حاشیه باریک عرضه شد. این گوشی دارای نسبت صفحه نمایش به بدنه بسیار بالایی بود و تقریباً ۸۴ درصد جلوی گوشی توسط صفحه نمایش اشغال شده بود. پس از تولید می میکس شایر شرکت های تولید کننده نیز به فکر تولید گوشی هایی با صفحه نمایش بزرگ و حاشیه کوچک افتادند. گوشی می میکس ۲ در سال گذشته با یک صفحه نمایش ۵٫۹۹ اینچی و نسبت صفحه نمایش به بدنه ۸۰٫۸ درصدی رونمایی شد که برای بسیاری از کاربران این عقبگرد شیائومی جای تعجب داشت.

شرکت شیائومی پس از آن و به سرعت در ابتدای سال جاری گوشی می میکس ۲ اس را با یک صفحه نمایش ۵٫۹۹ اینچی و نسبت صفحه نمایش به بدنه ۸۲ درصدی روانه بازار کرد که این مسئله نشان از بازگشت شیائومی به مسیر اصلی دارد. پس از ارائه سری میکس توسط شیائومی سایر شرکت ها نیز روبه تولید گوشی هایی با حاشیه صفحه نمایش باریک آوردند و اکنون برخی از آن ها از شیائومی جلو زده اند. بطور مثال شرکت های ویوو و اپو با گوشی های ویوو نکس و اپو فایند ایکس توانسته اند که به نسبت های صفحه نمایش به بدنه ۸۶ و ۸۷ درصدی دست پیدا کند. از آنجاییکه از ابتدا تبلیغ شیائومی درمورد گوشی های سری میکس مربوط به حاشیه باریک صفحه نمایش می شد این شرکت قصد دارد که در گوشی می میکس ۳ نسبت صفحه نمایش به بدنه را بالاتر ببرد. گوشی های می میکس و می میکس ۲ از ۳ جهت دارای حاشیه های باریکی بودند و تنها حاشیه پایینی صفحه نمایش به دلیل قرار گیری دوربین سلفی کمی ضخیم تر بود.

یکی از کارهایی که شیائومی می تواند برای افزایش نسبت صفحه نمایش به بدنه در گوشی می میکس ۳ انجام دهد کاهش فضای اشغال شده توسط دوربین در حاشیه پایینی می باشد و به همین دلیل یکی از کارهایی که شرکت شیائومی می تواند انجام دهد این است که همانند گوشی ویوو نکس از یک دوربین کشویی استفاده کند. تصویر زیر که امروز منتشر شد بطور واضح نشان می دهد که در گوشی می میکس ۳ از دوربین سلفی کشویی استفاده خواهد شد.

یک تصویر از نوع طراحی گوشی می میکس 3 منتشر شد

در سال ۲۰۱۵ شرکت شیائومی پتنتی را برای استفاده از دوربین کشویی در گوشی های خود به ثبت رساند. دوربین بکار رفته در این پتنت دارای فلش LED نیز بود و به همین دلیل ممکن است دوربین سلفی گوشی می میکس ۳ نیز مجهز به یک فلش LED باشد. همچنین در پایین این عکس اعلام شده است که این گوشی در ماه سپتامبر رونمایی خواهد شد. شرکت شیائومی گوشی می میکس ۲ را در ماه سپتامبر سال گذشته عرضه کرد و به همین دلیل این احتمال وجود دارد که نسل سوم گوشی های می میکس نیز در ماه سپتامبر سال جاری عرضه شود.

منبع: gizmochina

درباره نویسنده

پریسا سمیعی

ارسال نظر