اخبار

چند گوشی ردمی شیائومی آپدیت MIUI 10 را در ماه جولای دریافت خواهند کرد

چند گوشی ردمی شیائومی آپدیت MIUI 10 را در ماه جولای دریافت خواهند کرد
نوشته شده توسط پریسا سمیعی

بعد از رونمایی رسمی از رابط کاربری MIUI 10  همراه با ویژگی های آن و پس از ارائه اولین نسخه های بتا و همچنین ارائه اولین آپدیت های پایدار شرکت شیائومی تاریخ ارائه این آپدیت را برای برخی از گوشی های خود اعلام کرد. در تاریخ ۲۹ ژوئن آپدیت برای برخی از گوشی های سری می شامل می ۸، می ۸ اس ایی، می میکس ۲ اس، می میکس ۲، می میکس، می ۶ ایکس، می ۵ و می نوت منتشر شد. طبق اعلام شرکت چینی در اواخر ماه جولای ( ماه جاری) حداقل برای ۲۳ گوشی از سری ردمی آپدیت رابط کاربری MIUI 10 ارائه خواهد شد. این آپدیت به احتمال زیاد برای گوشی های ردمی اس ۲، ردمی نوت ۵، ردمی ۵، ردمی ۵ آ، ردمی ۵ پلاس، ردمی ۴، ردمی ۴ آ، ردمی ۴ ایکس، ردمی ۳ اس، ردمی ۳ایکس، ردمی پرو، ردمی نوت ۵ آ، ردمی نوت ۴، ردمی نوت ۴ ایکس، ردمی نوت ۳ و چند دستگاه دیگر عرضه خواهد شد. این شرکت حتی ممکن است که آپدیت رابط کاربری MIUI 10  را برای ۳۳ گوشی در ماه جولای عرضه کند و باید بگوییم که در این صورت شرکت شیائومی قدم بسیار بزرگی را برای آپدیت محصولات خود خواهد برداشت و این آپدیت حتی بسیاری از دستگاه های قدیم این شرکت را نیز شامل می شود که این مسئله نشان از توجه بیش از پیش شیائومی به آپدیت محصولات خود دارد.

در چند وقت اخیر در آپدیت رابط کاربری MIUI اولین نکته ای که شیائومی بر روی آن تأکید داشت سازگاری رابط کاربری جدید با گوشی های با نمایشگر بلند و حاشیه های باریک است. این ظاهر جدید سازگار از MIUI 9.5 آغاز شده بود و در آن ژست های ناوبری جایگزین دکمه های نرم افزای شد.

ترفندهای کوچکی به رابط کاربری اضافه شده است که به شما اجازه تجربه نمایش تمام صفحه را میدهد. منو برنامه اخیر (recent apps) به عنوان مثال برای نمایش برنامه های بیشتر در یک فضا باز طراحی شده است. نوار اعلانات هم تغییراتی کرده است و آن هم بر روی تجربه تمام صفحه تمرکز داشته است.

علاوه بر تغییرات بصری، MIUI 10 از نظر عملکرد نیز دارای نکات جذابی می باشد. نرم افزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی به طور مداوم از عادات و کارهای روزانه شما آموزش می بینند و در طول زمان با پیش بینی حرکات شما و کم کردن زمان بارگذاری برنامه های مورد نظرتان، باعث بهبود عملکرد رابط کاربری می شوند.

به MIUI 10 همچنین یک مد جدید “ماشین” اضافه شده است که به شما در مکان یابی را مسیرهای روزانه کمک می کند و گوشی شما را برای مسیریابی بهتر در هنگام رانندگی و ایجاد حواس پرتی کمتر، بهینه سازی می کند. دستورات صوتی جدید می تواند به شما در هنگام تغییر مسیر کمک کند، پاسخ دادن به پیام ها و یا پاسخ دادن به تماس های دریافتی بخشی از امکانات رابط کاربری جدید می باشد.

برای کسانی که هنوز گوشی های قدیمی شیائومی با دوربین های تکی دارند، MIUI 10 ویژگی های مبتنی بر هوش مصنوعی مانند حالت بوکه (تار کردن تصویر پس زمینه در عکاسی پرتره) برای آنها فراهم خواهد کرد. برنامه دوربین به طور کامل با اتکا به هوش مصنوعی نرم افزاری با تحلیل منظره عمق تصویر را تشخیص خواهد داد و بدون نیاز به سنسور دوم باعث بهبود تصاویر خواهد شد.

رابط کاربری جدید همچنین زنگ های جدیدی از طبیعت به گوشی های شیائومی اضافه خواهد کرد و شما می توانید از آنها در صدای اعلانات، زنگ ساعت و تماس استفاده کنید. ایده اصلی این کار این بوده است که شما زمانی که تعداد زیادی نوتیفیکیشن به یکباره دریافت می کنید، احساس آرامش داشته باشید. شیائومی مدعی است که کاربران تلفن های همراه روزانه به طور میانگین ۲۳۶ بار نوتیفیکیشن دریافت می کنند!

اما بهترین بخش کار اینست که MIUI 10 برای دستگاه های جدید و قدیم در دسترس خواهند بود.

منبع: gizmochina

درباره نویسنده

پریسا سمیعی

ارسال نظر