اخبار

کدام شرکت بازار موبایل هند را در اختیار دارد

کدام شرکت بازار موبایل هند را در اختیار دارد
نوشته شده توسط پریسا سمیعی

دو شرکت سامسونگ و شیائومی در حال حاضر بیشترین سهم را در بازار موبایل هند در اختیار دارند. در طی مدت طولانی شرکت سامسونگ بیشترین سهم را در بازار موبایل هند به خود اختصاص داده بود اما به تازگی شرکت شیائومی با کنار زدن سامسونگ توانسته است بیشترین میزان فروش را در بازار موبایل هند به خود اختصاص دهد. با این حال طبق گزارشات جدید میزان سهم هر شرکت و همچنین جایگاه ان ها کمی مبهم شده است در حالیکه مؤسسات تحقیقاتی این Counterpoint و Canalys بیشترین سهم بازار را متعلق به شیائومی می دانستند اما طبق گزارش IDC بیشترین سهم بازار در ۳ ماهه دوم در اختیار شیائومی بوده است. طبق گزارشی که امروز توسط IDC منتشر شد شرکت شیائومی ۲۹٫۷ درصد از بازار موبایل هند را در اختیار دارد. سامسونگ نیز با ۲۳٫۹ درصد در رتبه دوم قرار گرفته است. شرکت های ویوو و اپو نیز در رتبه های سوم و چهارم قرار گرفته اند.

کدام شرکت بازار موبایل هند را در اختیار دارد

چندی پیش مؤسسه تحقیقاتی Counterpoint که در هنگ کنگ واقع است اعلام کرد که در ۳ ماهه دوم سال ۲۰۱۸ شرکت سامسونگ با ۲۹ درصد بیشترین سهم را در بازار موبایل هند داشته و پس از آن شرکت شیائومی با ۲۸ درصد در رتبه دوم قرار گرفته است. همچنین طبق گزارش مؤسسه Canalys سامسونگ در ۳ ماهه دوم سال ۲۰۱۸ با ۵۰ درصد رشد نسبت به سال گذشته در حدود ۹٫۹ میلیون عدد گوشی هوشمند را به فروش رسانده است و شرکت شیائومی نیز در همین مدت در حدود ۹٫۹ میلیون عدد گوشی هوشمند به فروش رسانده است که این میزان بهترین عملکرد شرکت شیائومی در بازار هند می باشد.

حال طبق آنچه که IDC منتشر کرده است از هر ۳ گوشی که در هند به فروش رسیده است یکی از انها متعلق به شیائومی بوده. در بازار انلاین نیز شرکت شیائومی با در دست داشتن ۵۵٫۶ درصد از بازار رتبه اول فروش در بازار آنلاین را در اختیار دارد. همچنین طبق اعلام IDC 4 گوشی از ۵ گوشی پرفروش ۳ ماهه دوم سال ۲۰۱۸ مربوط به شیائومی بوده که شامل گوشی های Redmi 5A، Redmi Note 5 pro، Redmi Note 5 و Redmi 5  بوده است. طبق اعلام IDC بازار موبایل هند نسبت به سال گذشته در ۳ ماهه دوم سال در حدود ۲۰ درصد رشد داشته و بطور کلی ۳۳٫۵ میلیون گوشی به فروش رسیده است.

منبع: gizmochina

درباره نویسنده

پریسا سمیعی

ارسال نظر