اخبار

محاسبه حداکثر اکسیژن مصرفی (VO2max) با استفاده از ساعت شیائومی مدل آمازفیت استراتوس

محاسبه حداکثر اکسیژن مصرفی (VO2max)
نوشته شده توسط پریسا سمیعی

آمازفیت استراتوس از نظر عملکرد بسیار بیش تر از یک ردیاب فعالیت می باشد و بطور واقع می توان ان را یک ردیاب تناسب واقعی به حساب آورد. هنگامیکه شما همراه با ساعت خود به دویدن می پردازید موتور تجزیه و تحلیل Firstbeat با استفاده از اطلاعات درباره سرعت دویدن شما و ترکیب ان با میزان فعالیت بدن شما به محاسبه حداکثر اکسیژن مصرفی شما می پردازد. این میزان یک معیار علمی می باشد که وضعیت تنفسی قلبی شما را تعریف می کند. تناسب اندام قلب و عروق گاهی اوقات با نام تناسب اندان هوازی یا ظرفیت عملکرد هوازی شناخته می شود. این معیار نقش مهمی می تواند در نحوه ورزش و زندگی شما داشته باشد و این مهم نیست که شما یک ورزشکار حرفه ای هستید و یا برای ورزش تفریح می کنید در هر صورت به این میزان توجه داشته باشید.

  

چرا حداکثر اکسیژن مصرفی مهم است؟

تنها تعداد کمی معیار وجود دارد که به اندازه حداکثر اکسیژن مصرفی به شما درمورد سلامتی و عملکردتان بینش می دهد. یکی از دلایل این می باشد که این معیار عملکرد قلب، شش ها، سیستم قلبی و عروقی و ماهیچه ها را بصورت یکجا بررسی می کند. اکسیژن از طریق شش ها وارد بدن شما می شود و آنجا به خون اضافه می شود و این خون از طریق قلب به بخش های مختلف بدن از طریق رگ ها منتقل می شود و در عضلات این اکسیژن برای فعالیت سلول ها مورد استفاده قرار می گیرد. هنگامیکه شما بطور منظم با انجام فعالیت های بدنی خود را به چالش می کشید بدن شما دربرابر این شرایط واکنش نشان می دهد و سعی می کند که فرایند انتقال اکسیژن را کارامدتر کند و این کارامد شدن در حداکثر اکسیژن مصرفی قابل مشاهده می باشد.

حداکثر اکسیژن مصرفی (VO2max)

هنگامیکه شما مدت زمان بیشتری را ورزش می کنید پس از مدتی انجام این کار برای شما آسانتر می شود و این مسئل بطور قطع نشان دهنده این مسئله که بدن شما اماده تر شده است می باشد. بعلاوه در وضعیت فعلی جسمانی خود که شما می توانید بر روی ساعت خود آن را مشاهده کنید شما قادر خواهید بود که تغییرات تناسب اندام خود را در اپلیکیشن امازفیت دنبال کنید. با بررسی تناسب اندام شما قادر خواهید بود که بطور کامل بر روی بدن خود اشراف داشته باشید. به لطف موتور تحلیلی Firstbeat شما می توانید وضعی امادگی جسمانی خود را به اسانی و با دقت بالا مورد بررسی قرار دهید.

من حداکثر اکسیژن مصرفی خود را می دانم حال چه می شود؟

هنگامیکه شما چندین بار از ساعت هوشمند آمازفیت استراتوس در هنگام فعالیت استفاده کنید این ساعت به خوبی از وضعیت بدنی شما اطلاع پیدا می کند و میزان حداکثر اکسیژن مصرفی شما را نشان می دهد. عدد نشان داده شده و همچنین نتایج مقایسه بسیار مهم می باشد چراکه شما پس از مشاهده ان ها از وضعیت سلامت خود راضی باشید و یا اینکه احساس کنید نیاز است که وضعیت خود را بهبود دهید.

حداکثر اکسیژن مصرفی (VO2max)

شما می توانید با استفاده از ساعت آمازفیت استراتوس بطور مداوم در هنگام ورزش کردن به بررسی وضعیت سلامت خود بپردازید و پس از مدتی در صورت عملکرد مناسب بهبود وضعیت را مشاهده کنید. طبق یک گزارش از انجمن قلب امریکا درصورتی که میزان حداکثر اکسیژن مصرفی شما کم باشد احتمال ابتلا به بیماری قلبی و عروقی افزایش پیدا می کند. پس توصیه می شود که بطور روزانه از ساعت استراتوس خود استفاده کنید و در صورت پایین بودن میزان حراکثر اکسیژن مصرفی با استفاده از فعالیت های ورزشی میزان آن را افزایش دهید تا به سلامت خود کمک کرده باشید.

حداکثر اکسیژن مصرفی (VO2max)

منبع: amazfit

درباره نویسنده

پریسا سمیعی

ارسال نظر