اخبار

شرکت شیائومی از یک فیچرفون تحت پروژه سرمایه گذاری جمعی خود رونمایی کرد

شرکت شیائومی از یک فیچرفون تحت پروژه سرمایه گذاری جمعی خود رونمایی کرد
نوشته شده توسط پریسا سمیعی

یکی از مواردی که شرکت شیائومی را در سطح دنیا بسیار معروف کرده است تولید گوشی های هوشمند با کیفیت بالا و قیمت ارزان می باشد. البته سایر محصولات تولیدی این شرکت نیز دارای همین ویژگی می باشد. گوشی های تولید شده توسط این شرکت یا پرچمدار یا میانرده و یا پایین رده می باشد. شرکت شیائومی تاکنون یک فیچرفون (انگلیسی: Feature phone، یک پس نام است که برای توصیف یک رده از تلفن‌های همراه استفاده میشود. موبایل‌های فیچرفون قابلیت‌های بیشتر و متنوع تری نسبت به موبایل‌های ساده دارند که تنها قادر به تماس صوتی و ارسال و دریافت پیامک هستند.) را با نام خود عرضه نکرده بود اما اکنون در پلت فورم سرمایه گذاری جمعی خود یکی از این گوشی ها را عرضه می کند.

شرکت شیائومی از یک فیچرفون تحت پروژه سرمایه گذاری جمعی خود رونمایی کرد

گوشی Qin1 همانند سایر فیچرفون های موجود در بازار نیست و با داشتن ویژگی های متنوع شبیه به یک گوشی هوشمند می باشد. بطور قطع مهم ترین ویژگی این گوشی هوش مصنوعی بکار رفته در آن می باشد که موجب برقراری تماس و استفاده همزمان از سیستم ترجمه هوشمند می باشد. این ویژگی موجب می شود که صدا بصورت همزمان ترجمه شود. این گوشی توسط شرکت Shenzhen Duojiao Technology عرضه خواهد شد و در حال حاضر در پلت فورم شیائومی با قیمت ۱۹۹ یوان ( تقریباً ۲۹ دلار) قرار دارد. انتظار می رود که عرضه این محصول از تاریخ ۱۵ سپتامبر آغاز شود. این گوشی در ۲ مدل Qin1 و Qin1s عرضه شده است. این ۲ گوشی از نظر طراحی یکسان می باشند اما Qin1 تنها دارای شبکه ۲G می باشد در حالیکه Qin1s از شبکه ۴G نیز پشتیبانی می کند. این گوشی یک گوشی باریک می باشد و تنها ۸٫۵ میلی متر ضخامت دارد. همچنین این دستگاه کجهز به یک صفحه نمایش ۲٫۸ اینچی می باشد که با گلوریاگلس محافظت می شود.

شرکت شیائومی از یک فیچرفون تحت پروژه سرمایه گذاری جمعی خود رونمایی کرد

دکمه های این گوشی مشابه دکمه های سایر گوشی های فیچرفون می باشد. این گوشی همچنین دارای ویژگی هایی مانند پشتیبانی از ۲ سیمکارت، wifi، زنگ هشدار، گزارش آب وهوا و چندین ویژگی هوشمند دیگر می باشد. بغیر از این موارد این گوشی مجهز به سنسور مادون قرمز می باشد که می توان از آن برای کنترل کردن سایر دستگاه ها استفاده کرد. همانطور که قبلاً اشاره کردیم این گوشی مجهز به یک مترجم همزمان با قابلیت پشتیبانی از ۱۷ زبان مختلف می باشد. در این گوشی از یک باتری ۱۴۸۰ میلی امپری استفاده شده که می تواند  در حالت آماده به کار تا ۱۵ روز آماده انجام فعالیت بماند. همچنین با یک بار شارژ می توان در حدود ۴۲۰ دقیقه مکالمه مداوم با این گوشی انجام داد. در این گوشی برای شارژ یک درگاه USB نوع C قرار داده شده که به این صورت این گوشی تبدیل به اولین فیچرفون مجهز به USB نوع C می شود. این گوشی در رنگ های سفید و خاکستری عرضه شده است.

منبع: gizmochina

درباره نویسنده

پریسا سمیعی

ارسال نظر