اخبار

شرکت شیائومی رونمایی ۲ گوشی تحت پروژه اندروید وان را در تاریخ ۲۴ جولای تأیید کرد

شرکت شیائومی رونمایی 2 گوشی تحت پروژه اندروید وان را در تاریخ 24 جولای تأیید کرد
نوشته شده توسط پریسا سمیعی

هفته پیش شرکت شیائومی اعلام کرد که یک مراسم رونمایی جهانی در تاریخ ۲۴ جولای در شهر مادرید برگزار خواهد کرد. همچنین این شرکت دیروز تأیید کرد که گوشی Mi A2 را بعنوان جانشین گوشی Mi A1 عرضه خواهد کرد. حال این غول چینی تأیید کرده است که این شرکت قصد دارد در رویداد مادرید از ۲ گوشی جدید تحت پروژه اندروید وان رونمایی کند. هرچند نام این ۲ گوشی توسط شیائومی اعلام نشده است اما طبق اسناد و مدارک منتشر شده این ۲ گوشی تحت پروژه اندروید وان دارای نام های MI A2 و MI A2 Lite خواهند بود.

در حال حاضر پیش از رونمایی رسمی گوشی Mi A2 در سایت های فروشگاهی قرار گرفته و قرار است که پس از انتشار فروش این گوشی ها آغاز شود. نسخه دارای ۳ گیگابایت رم این گوشی دارای قیمتی معادل ۱۹۰ دلار و نسخه دارای ۴ گیگابایت رم آن دارای قیمتی معادل ۲۱۰ دلار می باشد. طبق آنچه که تاکنون از گوشی MI A2 منتشر شده است. انتظار داریم که این گوشی دارای یک صفحه نمایش ۵٫۹۹ اینچی با نسبت تصویر ۱۸:۹  رزولوشن +Full HD باشد. همچنین گفته می شود که این گوشی مجهز به پردازنده اسنپدراگون ۶۶۰ شرکت کوالکام می باشد و این گوشی از نظر میزان رم و حافظه داخلی در چند نسخه مختلف عرضه خواهد شد و طبق آنچه که پیش از این گفته شده است این گوشی احتمالاً در نسخه های دارای ۴ گیگابایت رم + ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی،  ۴ گیگابایت رم + ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی،  ۴ گیگابایت رم + ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و  ۶ گیگابایت رم + ۱۲۸  گیگابایت حافظه داخلی عرضه خواهد شد. این گوشی همانند بسیاری از گوشی های جدید دارای دوربین دوگانه خواهد بود و در دوربین این گوشی از سنسورهای ۱۲ و ۲۰ مگاپیکسلی استفاده خواهد شد. طبق گزارشات برای دوربین سلفی این گوشی نیز از یک سنسور ۲۰ مگاپیکسلی استفاده خواهد شد. از دیگر مشخصات گوشی MI A2 می توان به وجود باتری ۳۰۱۰ میلی آمپری با قابلیت شارژ سریع ۳ و عدم وجود جک ۳٫۵ میلی متری صدا اشاره کرد.

از طرف دیگر انتظار می رود که گوشی MI A2 Lite دارای یک صفحه نمایش ۵٫۸۴ اینچی باشد و به احتمال زیاد این صفحه نمایش دارای یک بریدگی در قسمت بالایی خواهد بود. انتظار می رود که شرکت شیائومی برای تأمین قدرت این گوشی از پردازنده اسنپدراگون ۶۲۵ استفاده کرده باشد. دوربین این گوشی نیز همانند نسخه دیگر بصورت دوگانه خواهد بود و سنسورهای بکار رفته در آن ۱۲ و ۵ مگاپیکسلی می باشند. همچنین انتظار می رود برای دوربین سلفی این گوشی از یک سنسور ۵ مگاپیکسلی استفاده شود. باتوجه به این مسئله که هر ۲ گوشی بخشی از پروژه اندروید وان می باشند بر روی آن ها از اندروید ۸٫۱ استفاده شده است و دیگر خبری از رابط کاربری MIUI نمی باشد. برای اطلاع از قیمت دقیق و همچنین نسخه های عرضه شده این گوشی ها باید تا زمان رونمایی رسمی منتظر بمانیم.

منبع: gizmochina

درباره نویسنده

پریسا سمیعی

ارسال نظر