اخبار

شیائومی به دنبال رشد حضور در بازارهای گوشی های هوشمند در خارج از کشور

نوشته شده توسط مهرداد قربانی

در حالی که کرونا ویروس همه گیر شده صنایع و اقتصادهای مختلفی را در سراسر جهان ویران کرده است ، صنعت گوشی های هوشمند اخیراً شاهد بهبود جزئی بوده است. اکنون ، شیائومی به دنبال تقویت بیشتر حضور خود در بازارهای خارج از کشور است تا بتواند فعالیت های گوشی های هوشمند خود را در مناطقی جدا از کشور اصلی خود یعنی چین گسترش دهد.چهارمین فروشنده بزرگ گوشی جهان ، بعد از سامسونگ ، هواوی و اپل قرار بگیرد. این رشد، با وجود این کمپانی شاهد کاهش محموله های چینی در بازار داخلی خود بود. به عبارت دیگر ، در حالی که امثال هواوی ، اوپو و ویوو نسبت به حمل و نقل داخل منازل و خارج از کشور نسبتاً حدود ۵۰ درصد محموله را حفظ کرده بودند ، شیائومی تنها ۲۵ درصد از آن را در اختیار داشت.
این بدان معناست که شیائومی دیدگاههای خود را در بازار خارج از کشور گسترش داده است ، زیرا غول فناوری چینی تنها ۷ میلیون دستگاه گوشی هوشمند را در چین در Q1 2020 ( رتبه بندی سال ۲۰۲۰) حمل می کند. با این حال ، این امر همچنین باعث شد تا این شرکت موقعیت خود را در بازار داخلی خود از دست بدهد و از Oppo عقب مانده باشد. اگرچه ، شیائومی در بازارهای اروپا ، به ویژه اسپانیا و هند ، که بهترین برند پرفروش گوشی هوشمند است ، در بازار اروپا بسیار خوب عمل کرد.
علاوه بر این ، انتظار می رود محموله ها برای همه برند های گوشی های هوشمند در Q2 سال ۲۰۲۰ تحت تأثیر قرار گیرد ،اما انتظار می رود که شیائومی محموله های گوشی های هوشمند خود را برهم بزند. این امر به محض آرامش شدن دولت های مختلف درگیر شده به دلیل توقیف تحمیلی بخاطر ویروس کرونا در بازار هند و اروپا ، اتفاق می افتد.

درباره نویسنده

مهرداد قربانی

ارسال نظر