اخبار

برنامه Arogya Setu از قبل نصب شده بر روی گوشی های هوشمند جدید

برنامه Arogya Setu از قبل نصب شده بر روی گوشی های هوشمند جدید
نوشته شده توسط مهرداد قربانی

از آنجا که هیچ درمانی برای بیماری COVID-19 وجود ندارد ، تنها راه محافظت از خودمان ، رعایت فاصله اجتماعی و شستن دست ها است. علاوه بر این ، دولت ها می توانند برای جلوگیری از آلوده شدن بیشتر افراد به این ویروس ، سیستم های ردیابی تماسی با قدرت را پیاده سازی کنند. Arogya Setu ، برنامه ای است که به همین دلیل برای هندی ها ساخته شده است. این برنامه هنوز یکماه گذشته است اما دولت در حال حاضر در حال برنامه ریزی برای مجبور کردن خریداران گوشی های هوشمند جدید با رجیستر است.برنامه Arogya Setu از قبل نصب شده بر روی گوشی های هوشمند جدید
برنامه Arogya Setu هم در سیستم عامل اندروید و هم در iOS موجود است. با این حال ، هنوز اکثریت قریب به اتفاق هندی ها دارای گوشی های ویژه هستند. این کشور هنوز به دنبال راه هایی است که بتواند ردیابی مخاطب را برای آن دسته از شهروندان فراهم کند. پیش از آن ، دولت هند قصد دارد تا سازندگان گوشی های هوشمند را مجبور کند از قبل برنامه را در دستگاه های خود نصب کنند. علاوه بر این ، در حال برنامه ریزی است تا آژانس های nodal را که با شرکت های گوشی های هوشمند همکاری خواهند کرد ، برای اجرای فرآیند setup گوشی های جدید با یک فرآیند رجیستری غیرقابل رد برای برنامه Arogya Setu ، تعیین کند. با این حال ، مشخص نیست که چگونه و چه زمان انجام خواهد شد. از آنجا که هند هنوز در حال تعطیلی به سر می برد و امکانات تولید گوشی های هوشمند هنوز تعطیل می باشد. اگر این طرح رسمی شود ، ما می توانیم به محض بازگشایی تسهیلات ، روند کار آغاز شود.
” Arogya Setu ” از زمان انتشار تاکنون واکنش مثبت چشمگیری داشته است. گزارش شده است که از ۷٫۵ کرو (۷۵ میلیون) دانلود عبور کرده است ، از این تعداد ، ۵ کرو + (۵۰ میلیون) به تنهایی از فروشگاه Google Play است. این برنامه با استفاده از داده های بلوتوث و موقعیت مکانی برای ردیابی افراد آسیب دیده توسط کرونا ویروس است.
این برنامه دارای گزارشی از بیماران مبتلا به COVID-19 ثبت شده می باشد و همچنین سابقه موقعیت مکانی کاربران ثبت شده را دارد. با استفاده از این برنامه ، افراد سالم می توانند از عبور کردن از مسیرهایی با افراد آسیب دیده جلوگیری کنند. همچنین دارای بخش هایی برای ارزیابی خود علائم ، صدور e-Pass ، نظارت بر وضعیت موارد و موارد دیگر است.

درباره نویسنده

مهرداد قربانی

ارسال نظر