اخبار

شیائومی در حال ضبط استفاده کاربران خود از وب و گوشی خصوصی می باشد

شیائومی در حال ضبط استفاده از وب و گوشی خصوصی کاربران خود است
نوشته شده توسط مهرداد قربانی

شرکت شیائومی جزء پرفروش ترین شرکت های هوشمند گوشی های هوشمند در جهان است و مارک برتر در دومین بازار بزرگ گوشی هوشمند جهان – هند می باشد. ظهور گوشی های هوشمند شیائومی به قیمت ارزان تر با مشخصات بالاتر از سطح نسبت داده می شود. با این حال ، به نظر می رسد که کاربران در هنگام حفظ حریم خصوصی باید هزینه سنگینی بپردازند.
طبق جدیدترین گزارش منتشر شده توسط Forbes ، گوشی های هوشمند شیائومی مشخص شده است که این شرکت در حال ضبط داده هایی است که کاربر با گوشی ها انجام می دهد و داده ها سپس برای حذف سرورهای میزبانی شده توسط علی بابا ارسال می شوند که ظاهراً توسط شیائومی اجاره داده می شوند.شیائومی در حال ضبط استفاده از وب و گوشی خصوصی کاربران خود است
مشخص شد مرورگر پیش فرض شیائومی تمام وب سایت های بازدید شده ، از جمله موتورجستجو حتی از موتورهای جستجو با محوریت حریم خصوصی ، و هر موردی را که در فید خبری آن مشاهده شده است ، ثبت می کند. گزارش می کند که ردیابی حتی در زمانی که کاربر در حالت خصوصی باشد اتفاق می افتد.
علاوه بر این ، این گزارش می افزاید که گوشی شیائومی پوشه ای را که کاربران باز می کنند ، از جمله نوار وضعیت و صفحه تنظیمات ثبت می کند و از صفحه نمایش اسکرین می گیرد. همه داده ها در سنگاپور و روسیه پکیج شده و به سرورهای از راه دور ارسال می شوند ، در حالی که دامنه های وب، میزبان آنها در پکن ثبت شد.
گزارش فوربس نشان می دهد که این شرکت نه تنها داده های مرورگر وب بلکه اطلاعات مربوط به گوشی از جمله شماره های منحصر به فرد برای شناسایی دستگاه خاص و نسخه Android را نیز جمع آوری کرده است. با این حال ، شیائومی انکار می کند که مشکلی در رابطه با حریم خصوصی وجود دارد. این شرکت ادعا می کند که داده ها هنگام انتقال به منظور محافظت از حریم شخصی کاربران رمزگذاری می شوند. اما رمزگشایی رمزگذاری base64 فقط چند ثانیه طول می کشد و داده های زباله را به اطلاعات قابل خواندن تبدیل می کند.
سازنده گوشی های هوشمند چینی در پاسخ خود می گوید “حفظ حریم خصوصی و امنیت برای آنها مهمترین دغدغه است” و می افزاید: “این امررا به طور جدی پیروی می کند و کاملاً با قوانین و مقررات محلی پیرامون حفظ حریم شخصی داده ها سازگار است.” سخنگوی این شرکت همچنین تأیید می کند که در حال جمع آوری داده های مرورگر است ، و ادعا می کند که این اطلاعات ناشناس است بنابراین به هیچ هویتی ربطی ندارد.
سخنگوی شیائومی همچنین تکذیب کرد که مرور داده ها در حالت ناشناس ضبط می شود. با این حال ، دو محقق امنیتی در تست های مستقل خود دریافتند که عادت های وب آنها بدون در نظر گرفتن اینکه در چه حالتی مرورگر تنظیم شده است ، به سرورهای از راه دور ارسال می شوند. هنگامی که فوربس ویدئویی را برای اثبات این ادعا به شیائومی ارسال کرد ، این شرکت همچنان آن را تکذیب کرد.
فوربس پس از جستجو و تلاش بیشتر متوجه شد که برای درک بهتر رفتار کاربران خود ، شیائومی از خدمات یک شرکت تحلیلی رفتاری به نام سنسورهای آنالیتیکس استفاده می کند که دارای ابزاری است که به مشتریان خود در “جستجوی داستانهای پنهان در پشت شاخص ها در جستجو در رفتارهای کلیدی مشاغل مختلف” کمک می کند. سخنگوی شیائومی همچنین رابطه این شرکت با سنسورهای آنالیتیکس را تأیید کرد.

درباره نویسنده

مهرداد قربانی

ارسال نظر