اخبار

آقای Lu Weibing جنرمدیر برند Redmi می گوید دوربین زیر صفحه نمایش از تولید انبوه فاصله دارد

نوشته شده توسط مهرداد قربانی

تیم تحقیق و توسعه OPPO در سال گذشته برای اولین بار به توسعه مفصلی روی فناوری دوربین زیر صفحه نمایش پرداخت. او انتظار داشت OPPO Find X2 پیشگام فناوری Camera-Under-Panel (CUP) باشد، اما در این ماه که Shen Yiren در حال ازمایش کردن Find X2 بود ، اظهار داشت که او تولید انبوه را در نظر خواهد گرفت. در این بیانیه ،به گمانه زنی ها مبنی بر اینکه دوربین زیر صفحه ممکن است در Find X2 وجود نداشته باشد ، دامن زده است. آقای Lu Weibing مدیر برند Redmi نیز نظر خود را درباره فناوری دوربین زیر صفحه نمایش داده است.
آقای Weibing رساله ای را در Weibo منتشر کرد که توضیح می دهد که چرا ممکن است این فناوری اکنون به وجود نیاید. وی قاطعانه اظهار داشت که پنل تحت دوربین (CUP) از تولید انبوه فاصله دارد. قبل از این پست ، نظرسنجی انجام شده است که وی آن را انجام داده تا دریابد که بیشترین توجه و اهمیت هواداران از چه ویژگی هایی برخوردار است. نظرهایی درباره صفحه نمایش خاصی بود که به دوربین در زیر صفحه نمایش اشاره کرده بود. نظرهای دیگر زوم اپتیکال ، شارژ فوق سریع مانند موتور ۱۰۰وات و موتور باریک است. همانطور که در زمان تشکیل این گزارش ، بیش از ۲۵۰۰۰ نفر پاسخ داده اند. گزینه شکل صفحه نمایش (Camera-Under-Panel (CUP)) با ۱۵۰۰۰ رآی محبوب ترین است . با این حال ، آقای Weibing خیلی سریع مقاله ای را منتشر کرد که انتظارات را در این رابطه نفی می کند. وی اظهار داشت: با توانایی های فنی فعلی ، وی نتوانسته است راه حلی مؤثر را پیدا کند که ترکیبی از (افکت) جلوه های نمایشگر و جلوه های دوربین باشد. برای رسیدن به تولید انبوه هنوز راه طولانی وجود دارد.
مدیر برند Redmi بیشتر به مزایای CUP پرداخت،با بیان اینکه کاربرد آن در گوشی های همراه می تواند بدون اینکه فضا را فدا کند ، به افکت تمام صفحه (full-screen) برسد ، اما در حال حاضر هنوز مشکلات زیادی وجود دارد که مانع اجرای این فناوری می شود. به عبارت ساده تر ، این تضاد بین PPI صفحه نمایش و انتقال است.
PPI (تعداد پیکسل در اینچ) صفحه نمایش فعلی حدود ۴۰۰ و میزان انتقال نور در یک دوربین بسیار کم است. قرار دادن لنز دوربین در زیر این صفحه نمایش به طور جدی روی کیفیت عکس تأثیر خواهد گذاشت. اگر PPI در اطراف دوربین کاهش یابد و میزان انتقال آن افزایش یابد ، شکاف بزرگی بین PPI در زوم دوربین و PPI کل صفحه نمایش ایجاد می شود. این امر باعث پدیده هایی مانند لکه های رنگی در قسمت نمایشگر خواهد شد.
بنابراین ، با توانایی های فنی فعلی ، یافتن راه حل مؤثر که هم جلوه های نمایشگر و هم جلوه های دوربین را در نظر بگیرد غیرممکن است. شیائومی برای اولین بار نسخه ی نمایشی فناوری CUP را در سال ۲۰۱۹ منتشر کرده بود اما هنوز از دستیابی به تولید انبوه فاصله دارد.

درباره نویسنده

مهرداد قربانی

ارسال نظر