اخبار

گوشی Mi 8 lite شیائومی بزودی قابلیت Night Scene mode را دریافت می کند

قابلیت Night Scene mode
نوشته شده توسط پریسا سمیعی

همزمان با رونمایی از گوشی Mi mix 3 قابلیت Night Scene mode بسیار مورد توجه قرار گرفت و پس از آن این قابلیت برای گوشی Mi 8 SE نیز به این قابلیت مجهز شد. حال طبق اخبار منتشر شده گوشی Mi 8 lite نیز این قابلیت را دریافت خواهد کرد. گوشی Mi 8 lite ضعیف ترین گوشی خانواده Mi 8 می باشد و طبق اعلام آقای Wang Chuan شرکت شیائومی قصد دارد که قابلیت Night Scene mode را که با گوشی Mi mix 3 معرفی شده بود را در گوشی Mi 8 lite نیز استفاده کند. حالت super night scene دوربین گوشی هوشمند را در ثبت عکس هایی بسیار واضح در نور بسیار کم یاری می کند. مکانیسم این حالت به شکلی است که دوربین اقدام به ثبت ۸ تصویر از یک صحنه می کند. پس از مقایسه این تصاویر و تلفیق بهترین زوایا، تصویر نهایی ایجاد شده و در اختیار کاربر قرار می گیرد. بدین ترتیب عکس هایی که در شب گرفته شده واضح تر، شفاف تر با جزیاتی بیشتر هستند.قابلیت Night Scene mode

گوشی موبایل Mi 8 lite شیائومی ۱۲۸ز یک پنل LCD با اندازه ۶٫۲۶ اینچ برخوردار بوده که رزولوشن ۲۲۸۰× ۱۰۸۰ پیکسل را ارائه داده است. نسبت صفحه به بدنه به کار رفته در اینجا ۹ به ۱۹ است. اندازه آن مشابه به اندازه صفحه نمایش Mi 8بوده اما از پنل Mi 8 SE بزرگتر است. ابعاد آن هم مشابه به Mi 8 بوده اما Mi 8 lite کمی از Mi 8 لغزنده تر است به این دلیل که از شیشه ۳D ساخته شده است. به طور کلی روشنایی این صفحه برای خواندن محتوا در حضور روشنایی روز کافی بوده و کنتراست و اشباع رنگی آن در سطح مطلوبی قرار دارد.
این صفحه همچنین از آپشن هایی چون حالت تغییر رنگ، تغییر حالت خواندن و حالت شب به همراه تنظیمات تونالیته رنگی و روشنایی جداگانه هم برخوردار است. شرکت شیائومی برای پنل پشتی این گوشی از شیشه استفاده کرده که موجب زیبایی بسیار زیاد این گوشی شده است. این نخستین بار است که Xiaomi سعی کرده است از طرح رنگی گرادینت ، Dream Blue و Twilight Gold در پانل عقب استفاده کند. به نظر می رسد که این شیوه رنگ آمیزی مناسب جوانان است . در پنل پشتی شیشه‌ای گوشی، به لطف استفاده از فرآیند آبکاری نانودیپ که پیشتر در هواوی پی ۲۰ و پی ۲۰ پرو به کار رفته بود، افکت‌های زیبایی مشاهده شده و به همین دلیل ظاهری شبیه به زیباترین و گران ‌ترین پرچمداران خواهد داشت .

به عنوان مثال، اگر گوشی به رنگ Twilight Gold در دست بگیریم ، بالای گوشی به رنگ قرمز است، در حالی که پایین شیائومی Xiaomi Mi 8 Lite طلایی است و لبه میانی رزگلد و طلایی است. برخلاف نسخه های دیگر Mi 8 که دارای سنسور اثر انگشت در زیر صفحه نمایش می باشند این نسخه دارای سنسور اثر انگشت در قسمت پشتی می باشد. شیائومی Mi 8 lite دارای چیپست Snapdragon 660 AIE است که با پردازش Sumsung 14nm، CPU هشت هسته Kryo260 و Adreno512 GPU همراه است . AIE بدین معنی است که این نسخه پیشرفته Snapdragon 660 AI است.
این پردازنده با تکنولوژی ۱۴ نانومتری دارای ۸ هسته با حداکثر سرعت کلاک ۲٫۲ گیگاهرتز می باشد که برای انجام کارهای روزمره و حتی برخی از بازی های سنگین به خوبی می توانید بر روی آن حساب باز کنید. مسئولیت پردازش های گرافیکی آن هم بر عهده‌ی واحد پردازش گرافیکی Adreno 512 می باشد. در کنار این پردازنده نیز از ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی استفاده شده است. در بحث اتصالات این گوشی یک گوشی کامل می باشد و از تمامی استانداردهای مورد نیاز مانند بلوتوث، وای فای، شبکه ۴G و GPS پشتیبانی می کند. همانند بسیاری از گوشی های جدید دوربین پشتی این گوشی از نوع دوگانه می باشد و از سنسورهای ۱۲ و ۵ مگاپیکسلی برای دوربین پشتی این گوشی استفاده شده است.
برای دوربین سلفی نیز از یک سنسور ۲۴ مگاپیکسلی استفاده شده که بسیار قدرتمند می باشد. از نمونه عکسها مشخص میشود که عملکرد دوربین برای شیائومی رضایت بخش است. اگر چه در شرایط بسیار زیاد، کیفیت عکس خوب است. هیچ تصویر بیش از حد تاریک و یا روشن نیست . در عکسهای نزدیک، عملکرد شگفت آوری خواهید دید . به طور کلی دوربین اصلی Mi 8 Lite برای یک میان رده بسیار خوب و قابل قبول بوده و دوربین سلفی آن هم از بهترین های موجود در بازار می باشد. گوشی موبایل Mi 8 lite شیائومی همچنین دارای یک باتری ۳۳۵۰ میلی آمپری می باشد که از فناوری شارژ سریع نیز پشتیبانی می کند و شما می توانید باتری آن را به سرعت شارژ کنید. در پایان باید بگوییم که اگر به دنبال یک گوشی میانرده با ویژگی های قدرتمند و در اندازه یک پرچمدار می گردید گوشی موبایل Xiaomi Mi 8 Lite می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

منبع: gizmochina

درباره نویسنده

پریسا سمیعی

ارسال نظر