اخبار

لیست ۱۰ گوشی محبوب بنچمارک AnTuTu برای ماه ژوئن سال ۲۰۱۸ منتشر شد

لیست 10 گوشی محبوب بنچمارک AnTuTu برای ماه ژوئن سال 2018 منتشر شد
نوشته شده توسط پریسا سمیعی

بنچمارک AnTuTu بصورت ماهیانه ۲ لیست منتشر می کند که در یکی از آن ها قدرتمندترین گوشی های ماه را معرفی می کند و در دیگری لیست محبوب ترین گوشی ها را قرار می دهد. این گوشی ها براساس امتیازی که کاربران در بنچمارک به آنها در طول ماه داده اند لیست می شوند. در زیر ما برای شما ۱۰ گوشی را معرفی می کنیم که بیشترین استقبال را در ماه ژوئن از طرف کاربران داشته اند.

در صدر این فهرست گوشی Sony Xperia XZ Premium قرار گرفته است. «اکسپریا‌ XZ Premium» پرچمدار گوشی ‌های هوشمند شرکت «سونی» در سال ۲۰۱۷ است که در جریان کنفرانس جهانی موبایل همان سال معرفی شد. بدنه‌ این گوشی از آلومینیوم یک ‌پارچه ساخته شده که دورتادور آن توسط یک لایه از نسل پنجم شیشه‌ های ضدضربه و ضدخش‌ Gorilla Glass احاطه شده است. این بدنه در مقابل نفوذ مایعات و گردوغبار مقاوم است. داخل این بدنه، یک باتری ۳۲۳۰ میلی‌آمپرساعتی قرار دارد و به ‌کمک فناوری‌ Smart Stamina، وضعیت مصرف شارژ و حتی شارژدهی گوشی، مدیریت می‌شود.
بارزترین مشخصه‌ این گوشی، صفحه‌نمایش آن است؛ اکسپریا‌ XZ Premium اولین گوشی در جهان است که از صفحه ‌نمایش ۴K HDR استفاده می کند. فارغ از اینکه دقت ۴K در نمایشگری ۵٫۵‌ اینچی، تراکم پیکسلی ۸۰۰ پیکسل بر اینچ را ارائه می‌دهد، قابلیت پخش تصاویر‌ HDR هم، طیف رنگ و روشنایی تصویر را به‌ طرز چشم‌ گیری افزایش می‌دهد. این نمایشگر از فناوری‌ های انحصاری‌ Triluminos و‌ X-Reality استفاده می‌کند که این فناوری ‌ها در تلویزیون ‌های سری‌ Bravia هم استفاده می‌شود. اکسپریا‌ XZ Premium جزو اولین گوشی‌ هایی است که از تراشه‌ قدرتمند و پرچمدار‌ Snapdragon 835 استفاده می‌ کند. این تراشه، یک پردازنده‌ هشت هسته‌ ای و چهار گیگا بایت رم را کنترل می‌کند. در کنار این دو، ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی از نوع‌ UFS هم وجود دارد که می‌توان به‌ کمک کارت‌ های ‌حافظه‌ی‌ microSD تا ۲۵۶ گیگابایت دیگر هم به آن اضافه کرد. شرکت سازنده برای دوربین اصلی اکسپریا‌ XZ Premium که‌ Motion Eye نام دارد، از حسگری ۱۹ مگاپیکسلی از نوع‌ Exmor RS با فوکوس خودکار هیبریدی استفاده کرده است. بزرگ‌ ترین قابلیت اضافه ‌شده به این دوربین، قابلیت فیلم ‌برداری با سرعت ۹۶۰ فریم بر ثانیه در دقت‌ HD 720p است. فناوری‌ Predictive Capture به این گوشی کمک می ‌کند تا حرکت سوژه را شناسایی کرده و حتی پیش از آنکه کلید شاتر فشار داده شود، به ثبت عکس بپردازد. دوربین جلویی هم حسگری ۱۳ مگاپیکسلی دارد که در زیر یک لنز ۲۲‌میلی‌متری واید قرار داده شده است. ازلحاظ صوتی هم، اکسپریا‌ XZ Premium دو بلندگوی استریو داشته و می‌تواند فایل‌های صوتی‌ High-Resolution را پخش کند. اکسپریا‌ XZ Premium از تمام فناوری‌های ارتباطی شامل‌ Wi-Fi، بلوتوث نسخه‌ی ۵٫۰، NFC و‌ Miracast استفاده می‌کند. سونی اکسپریا‌ XZ Premium در دو رنگ نقره ‌ای و مشکی طراحی شده است و به ‌طور پیشفرض از اندروید ۷٫۱ استفاده می ‌کند.

در رتبه بعدی این لیست گوشی Meizu PRO 6 Plus قرار گرفته است. گوشی Meizu Pro 6 Plus از صفحه نمایشی با ابعاد ۵٫۷ اینچ و با رزولوشن QHD (برابر با ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل) استفاده می ‌کند. این نمایشگر از نوع کم ‌مصرف OLED است. گوشی موبایل میزو پرو ۶ پلاس دارای میزان حافظه رم ۴ گیگابایتی بوده و از دوربین اصلی با دقت ۱۲ مگاپیکسل و مجهز به لنزی با گشودگی دیافراگم f/2.0 استفاده می‌کند. از طرفی دوربین سلفی این محصول جدید نیز به سنسوری با دقت ۵ مگاپیکسل مجهز شده است. دستگاه از یک باتری بزرگ با میزان ظرفیت ۳۴۰۰ میلی‌آمپر ساعت استفاده می‌کند.

در رتبه های بعدی این لیست گوشی های OnePlus 6 و Mi MIX 2 شیائومی قرار گرفته اند. گوشی موبایل وان پلاس مدل ۶ دارای صفحه نمایش لمسی در اندازه ۶٫۲۸ اینچ است که با بهره بردن از تکنولوژی AMOLED و وضوح تصویر ۲۲۸۰*۱۰۸۰ پیکسل می تواند تصاویر را با کیفیت بالایی نمایش دهد و همچنین دارای پردازنده ۸ هسته ای Kryo با تراشه کوالکوم اسنپدراگون SDM845 845 بوده که از ۲ گیگابایت رم برخوردار می باشد و همچنین از پردازنده گرافیکی Adreno 630 برای انجام بازی های نیمه سنگین نیز بهره می برد. این گوشی موبایل قابلیت پشتیبانی از شبکه های اینترنتی ۳G ، ۲G و ۴G را دارد و مجهز به یک درگاه USB 2.0 تایپ C می باشد. باتری به کار رفته در این گوشی از نوع لیتیوم پلیمر با ظرفیت ۳۳۰۰ میلی امپر ساعت بوده که برای تعویض آن باید به نمایندگی موبایل مراجعه شود و توسط کاربر عادی نیز قابل جدا سازی نمی باشد.
گوشی OnePlus 6 دارای ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی بوده و مجهز یه حسگر اثر انگشت می باشد. این گوشی موبایل قادر است از دو سیم کارت را پشتیبانی نماید و برای دوربین اصلی و سلفی آن ۱۶ مگاپیکسل در نظر گرفته شده و دارای امکاناتی است که می توان به موقعیت جغرافیایی، تمرکز لمسی، پانورما، HDR، تشخیص چهره اشاره نمود. با استفاده از گوشی وان پلاس مدل ۶ می توانید برای یافتن مکان مورد نظر خود از GPS آن استفاده نمائید و همچنین قابلیت پشتیبانی از WiFi و بلوتوث نسخه ۵ را دارد و با ابعاد ۷٫۸*۷۵٫۴*۱۵۵٫۷ میلیمتر و وزن ۱۷۷ گرم تولید و در سه رنگ مشکی، سفید و سرمه ای به بازار ارائه می گردد.

گوشی Mi Mix 2 یکی از گوشی سری Mix شیائومی است . که نسبت صفحه نمایش به بدنه آن رقم شگفت انگیز ۸۰٫۸ درصد است. شیائومی Mi Mix 2 دارای صفحه نمایش ۵٫۹۹ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰*۲۱۶۰ است که از تکنولوژی IPS استفاده میکند و تراکم پیکسل مناسب تقریبی ۴۰۴ ppi را دارد.کیفیت فوق العاده تصویر و زیبایی منحصر بفرد این گوشی همه را شگفت زده میکند.
شیائومی می میکس ۲ از پردازنده اسنپدراگون ۸۳۵ شرکت کوالکام استفاده میکند و دارای ۶ و ۸ گیگابایت رم و ۶۴ و ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگ حافظه داخلی می باشد. با داشتن این پردازنده و این مقدار حافظه رم ، جایی برای هیچ گونه کندی و لگ باقی نمی گذارد. دوربین ۱۲ مگاپیکسلی این گوشی کیفیت رضایت بخشی دارد.Xiaomi Mi Mix 2 دارا دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی است. از دیگر قابلیت های این گوشی می توان به Quick Charge 3 ، سنسور اثر انگشت و بلوتوث نسخه ۵ میتوان اشاره کرد. شیائومی Mi Mix 2 دارای باتری ۳۴۰۰ میلی آمپر است که شارژدهی نسبتا مناسبی را برای این گوشی فراهم میکند.

در رتبه های بعدی نیز گوشی های Mi Note 3 شیائومی، Mi 8 شیائومی، Galaxy S8 سامسونگ، Galaxy S8+ سامسونگ، Mi Max 2 شیائومی و Redmi Note 4X شیائومی قرار گرفته اند. همانطور که مشاهده می کنید شرکت شیائومی توانسته است با محصولات خود بیشترین محبوبیت را در بازار گوشی های اندرویدی در ماه ژوئن کسب کند. یکی از نکات جالب این لیست را می توان عدم وجود گوشی های شرکت هواوی دانست. یکی دیگر از نکات جالب این لیست را می توان قدیمی بودن گوشی ها دانست و انتظار می رود که به مرور زمان گوشی های جدید نیز بتوانند خود را به این لیست اضافه کنند.

منبع: gizmochina

درباره نویسنده

پریسا سمیعی

ارسال نظر