اخبار

گوشی ردمی ۶ پرو و تبلت می پد ۴ شیائومی بطور رسمی رونمایی شدند

گوشی ردمی 6 پرو و تبلت می پد 4
نوشته شده توسط پریسا سمیعی

دیروز گوشی ردمی ۶ پرو و تبلت می پد ۴ برای مدت کوتاهی در سایت رسمی شیائومی قرار گرفتند و مشخصات آن ها بطور کامل در دسترس قرار گرفت. امروز صبح این شرکت چینی در نهایت گوشی ردمی ۶ پرو و تبلت می پد ۴ را بطور رسمی در سایت خود رونمایی کرد و این محصولات اکنون در سایت قرار دارند.

مشخصات، ویژگی ها و قیمت گوشی ردمی ۶ پرو شیائومی

گوشی ردمی ۶ پرو شیائومی دارای یک صفحه نمایش ۵٫۸۴ اینچی با رزولوشن Full HD+ و نسبت تصویر ۱۹:۹ می باشد. صفحه نمایش این گوشی دارای یک بریدگی می باشد که می توان این بریدگی را به صورت نرم افزاری مخفی کرد. در پشت این گوشی دوربین دوگانه با سنسورهای ۱۲ و ۵ مگاپیکسلی بهمراه سنسور اثر انگشت قرار گرفته است. در جلوی گوشی نیز یک دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی قرار گرفته که از حالت پرتره مبتنی بر هوش مصنوعی و بازگشایی قفل با چهره پشتیبانی می کند. گوشی ردمی ۶ پرو محصولی دیگر از شیائومی می باشد که مجهز به چیپست اسنپدراگون ۶۲۵ می باشد. شرکت شیائومی برای تأمین انرژی این گوشی از یک باتری ۴۰۰۰ میلی آمپری استفاده کرده است.

همچنین این گوشی دارای درگاه اختصاصی برای کارت حافظه جانبی می باشد. از دیگر ویژگی های این گوشی می توان به رابط کاربری MIUI 9 مبتنی بر اندروید ۸٫۱، سنسور مادون قرمز و جک ۳٫۵ میلی متری صدا اشاره کرد. گوشی ردمی ۶ پرو از تاریخ ۲۶ ژوئن ۱۸ در چین قابل خریداری می باشد این گوشی قرار است که در ۳ نسخه مختلف برای خریداران عرضه شود. نسخه دارای ۳ گیگابایت رم + ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی با قیمت ۹۹۹ یوان ( تقریباً ۱۵۳ دلار )، نسخه دارای ۴ گیگابایت رم + ۳۲ گیگابایت رم با قیمت ۱۱۹۹ یوان ( تقریباً ۱۸۳ دلار) و نسخه دارای ۴ گیگابایت م و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی باقیمت ۱۲۹۹ یوان ( تقریباً ۱۹۹ دلار) عرضه خواهند شد. این گوشی همچنین در رنگ های رزگلد، طلایی، آبی و مشکی عرضه خواهد شد.

مشخصات، ویژگی ها و قیمت تبلت می پد ۴

تبلت می پد ۴ دارای یک صفحه نمایش ۸ اینچی با نسبت تصویر ۱۶:۱۰ می باشد. بدنه پشتی این تبلت فلزی می باشد که این مسئله زیبایی آن را دوچندان کرده است. از آنجائیکه این دستگاه نسبت به نسخه قبلی خود کوچک تر می باشد کار کردن با یک دست با آن آسان تر می باشد. شرکت شیائومی در این تبلت از چیپست اسنپدراگون ۶۶۰ استفاده کرده است. همچنین برای تأمین انرژی این تبلت از یک باتری قدراتمند ۶۰۰۰ میلی امپری در آن استفاده شده است. این تبلت دارای یک دوربین پشتی با سنسور ۱۳ مگاپیکسلی و یک دوربین سلفی با سنسور ۵ مگاپیکسلی می باشد.

گوشی ردمی 6 پرو و تبلت می پد 4

این تبلت همچنین اولین تبلت شیائومی می باشد که از قابلیت بازگشایی قفل با تشخیص چهره بهره می برد. در این تبلت نیز از رابط کاربری MIUI 9 برپایه اندروید ۸٫۱ استفاده شده است. شرکت شیائومی برای کاربران چینی تبلت می پد ۴ سرویس های ویژه ای را درنظر گرفته تا این تبلت ها جذابیت بیشتری را برای خریداران داشته باشد. بنظر همانند گوشی های شیائومی اگر این تبلت نیز بخواهد که بصورت جهانی منتشر شود این سرویس ها از روی آن حذف خواهد شد و تنها در نسخه چینی قابل استفاده می باشند. تبلت می پد ۴ در رنگ هایی مانند طلایی و مشکی عرضه خواهد شد. این تبلت قرار است که در ۲ نسخه مختلف عرضه شود که یکی از آن ها تنها دارای Wifi و نسخه دیگر علاوه بر Wifi، دارای  ۴G نیز می باشد. نسخه ای که تنها دارای Wifi می باشد در ۲ مدل ۳ گیگابایت رم + ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی با قیمت ۱۹۹ یوان ( تقریباً ۱۶۸ دلار) و ۴ گیگابایت رم + ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی با قیمت ۱۳۹۹ یوان ( تقریباً ۲۱۵ دلار) عرضه خواهد شد. نسخه دارای ۴G تنها در یک مدل دارای ۴ گیگابایت رم + ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی با قیمت ۱۴۹۹ یوان ( تقریباً ۲۳۰ دلار) عرضه خواهد شد. اولین فروش تبلت می پد ۴ در تاریخ ۲۹ ژوئن در چین صورت خواهد پذیرفت.

منبع: gizmochina

درباره نویسنده

پریسا سمیعی

ارسال نظر