اخبار

مقایسه گوشی های Moto G7 Plus موتورولا ، Redmi Note 7 شیائومی و Honor 10 Lite هواوی

مقایسه گوشی های Moto G7 Plus موتورولا ، Redmi Note 7 شیائومی و Honor 10 Lite هواوی
نوشته شده توسط پریسا سمیعی

سرانجام پس از مدت ها شرکت موتورولا از گوشی های سری Moto G7 رونمایی کرد. قدرتمندترین سری این گوشی، گوشی Moto G7 Plus می باشد که دارای سخت افزار متوسط و قیمت معقولی می باشد. باتوجه به عرضه گوشی حال ما تصمیم گرفته ایم که این گوشی را با ۲ گوشی همرده آن یعنی گوشی Redmi Note 7 شیائومی و Honor 10 Lite هواوی مقایسه کنیم. پس با ما همراه باشید.

مقایسه گوشی های Moto G7 Plus موتورولا ، Redmi Note 7 شیائومی و Honor 10 Lite هواوی

طراحی

گوشی Moto G7 Plus موتورولا دارای طراحی بروز و جذابی نمی باشد. اما بطور قطع کیفیت ساخت آن بسیار خوب می باشد. در هردو طرف این گوشی از شیشه استفاده شده و همانند گوشی های پرچمدار یک فریم آلومینیومی در این گوشی استفاده شده است. گوشی Redmi Note 7 شیائومی از محافظت بیشتری برخوردار می باشد چرا که از گوریلا گلس ۵ در طراحی آن استفاده شده است اما به دلیل فریم پلاستیکی ممکن است کمی ضعیف تر به نظر برسد. هرچند شرکت ادعا کرده که این گوشی ضد آب می باشد اما هیچگونه تأییدیه درمورد این مسئله وجود ندارد. گوشی Honor 10 Lite هواوی از نظر طراحی و مواد ساخت ضعیف تر از ۲ گوشی دیگر می باشد به همین دلیل این گوشی را از این قسمت حذف کردیم. بطور کلی گوشی Redmi Note 7 شیائومی از نظر طراحی و کیفیت ساخت از ۲ گوشی دیگر برتر می باشد و در این بخش به عنوان برنده انتخاب می شود.

صفحه نمایش

گوشی Moto G7 Plus موتورولا مجهز به یک صفحه نمایش ۶٫۲ اینچی، Redmi Note 7 شیائومی مجهز به یک صفحه نمایش ۶٫۳ اینچی و Honor 10 Lite هواوی مجهز به یک صفحه نمایش ۶٫۲۱ اینچی می باشند. صفحه نمایش هر ۳ گوشی دارای کیفیتی برابر با Full HD+ می باشد و باید بگوییم که عملکرد هر ۳ گوشی در این بخش مشابه و برابر می باشد.

سخت افزار

بطور قطع مهم ترین قسمت از سخت افزار یک گوشی مربوط به پردازنده آن می شود. در گوشی Moto G7 Plus موتورولا از پردازنده ۸ هسته ای اسنپدراگون ۶۳۶ با سرعت ۱٫۸ گیگاهرتز در گوشی Redmi Note 7 شیائومی از پردازنده ۸ هسته ای اسنپدراگون ۶۶۰ با سرعت ۲٫۲ گیگاهرتز و در گوشی Honor 10 Lite هواوی از پردازنده ۸ هسته ای Kirin 710 با سرعت ۲٫۲ گیگاهرتز استفاده شده است. باتوجه به این پردازنده ها می توان گفت که گوشی Redmi Note 7 دارای پردازنده قوی تری نسبت به سایر گوشی ها می باشد. از نظر میزان رم گوشی Moto G7 Plus تنها در یک نسخه ۴ گیگابایتی، Redmi Note 7 در ۳ نسخه ۳،۴و ۶ گیگابایتی و گوشی Honor 10 Lite در ۲ نسخه ۴ و ۶ گیگابایتی عرضه شده اند و در این بخش نیز می توان گفت که Redmi Note 7 تنوع بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد. اما از نظر میزان حافظه داخلی گوشی Honor 10 Lite هواوی با داشتن حداکثر ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی بهتر از ۲ گوشی دیگر می باشد. گوشی های Moto G7 Plus موتورولا ، Redmi Note 7 شیائومی حداکثر دارای ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی می باشند. همچنین هر ۳ گوشی قابلیت استفاده از کارت حافظه جانبی را دارند. با در نظر گرفتن تمامی موارد سخت افزار می توان گفت که گوشی Redmi Note 7 شیائومی از ۲ گوشی دیگر برتر می باشد.

دوربین

باتوجه به اینکه نمونه تصاویر دوربین گوشی Moto G7 Plus برای مقایسه در دست نمی باشد تنها باید به مشخصات دقت کنیم. Moto G7 Plus موتورولا دارای دوربین پشتی دوگانه با سنسورهای ۱۶ و ۵ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی می باشد.  گوشی Redmi Note 7 شیائومی دارای دوربین پشتی دوگانه با سنسورهای ۴۸ و ۵ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی می باشد و نیز گوشی Honor 10 Lite هواوی دارای دوربین پشتی دوگانه با سنسورهای ۱۳ و ۲ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۲۴ مگاپیکسلی می باشند. در این بخش باید گفت که در دوربین پشتی گوشی Redmi Note 7 شیائومی عملکرد بهتری را دارا می باشد و دوربین سلفی گوشی Honor 10 Lite هواوی دارای مشخصات بهتری از ۲ گوشی دیگر می باشد.

باتری

شرکت موتورولا در گوشی Moto G7 Plus از یک باتری ۳۰۰۰ میلی آمپری استفاده کرده که نسبت به ۲ گوشی دیگر پایین تر می باشد. گوشی Honor 10 Lite هواوی مجهز به یک باتری ۳۴۰۰ میلی آمپر ساعتی می باشد و گوشی Redmi Note 7 شیائومی از یک باتری قدرتمند ۴۰۰۰ میلی آمپری بهره می برد. در این بخش نیز باتوجه به مشخصات باید برتری را به گوشی Redmi Note 7 شیائومی داد.

قیمت

گوشی Moto G7 Plus موتورولا دارای قیمتی در حدود ۳۴۰ دلار می باشد که برای یک گوشی میانرده با پردازنده اسنپدراگون ۶۳۶ کمی زیاد می باشد و این قیمت تنها زمانی منطقی به نظر میرسد که دوربین آن دارای عملکرد فوق العاده ای باشد. گوشی Honor 10 Lite هواوی با قیمتی در حدود ۲۴۰ دلار دارای قیمت مقرون بصرفه ای می باشد اما بطور قطع گوشی Redmi Note 7 با قیمتی در حدود ۱۳۰ دلار از نظر قیمت نیز بهترین گوشی برای خرید می باشد.

نتیجه گیری

با توجه به مشخصات و قیمت های بررسی شده در بالا گوشی Redmi Note 7 شیائومی با داشتن بهترین شرایط می تواند انتخاب مقرون بصرفه ای برای کسانی باشد که به دنبال یک گوشی میانرده خوب می گردند.

منبع: gizmochina

درباره نویسنده

پریسا سمیعی

۱ دیدگاه

  • اشتباه
    گوشی honor 10 lite از نظر طراحی خیلی قوی تر از دو گوشی دیگر هست
    و از اونجای که قیمتش توی ایران کمتر از سه میلیون تومان است و شیائومی قیمتی حدود چهار میلیون دارد بهتره بگیم آنر بهتر است
    همچنین گوشی شیائومی از کیفیت ساخت خوبی برخوردار نیست
    چرا چون که شکایت خاموش شدن و انفجار باطری در این مدل بوده است

ارسال نظر