اخبار

مشخصات لو رفته از گوشی می مکس ۳ شیائومی

مشخصات لو رفته از گوشی می مکس ۳ شیائومی
نوشته شده توسط مهرداد قربانی

حال که شیائومی گوشی‌های Redmi 6 و Redmi 6A را در چین عرضه کرده است، می‌تواند آماده ارایه مدل می مکس ۳ در ماه جولای شود. گوشی هوشمند مرموز شیائومی با شماره مدل M1807E8S اخیرا توانسته گواهینامه c3 چین را اخذ کند. گمانه زده می‌شود که این شماره مدل مربوط به گوشی می مکس ۳ شیائومی باشد. گواهینامه ۳c صادر شده برای این گوشی هوشمند هیچ اطلاعاتی در مورد مشخصات آن در بر ندارد. اما امروز، یک برگه حاوی مشخصات شیائومی می مکس ۳ در وبیو منتشر شد. این اطلاعات نشان می‌دهد که این مدل نسبت به مدل پیشین یعنی شیائومی می مکس ۲ بهبودهای فراوانی دارد.

تصویر زیر نشان می‌دهد که گوشی می مکس ۳ شیائومی از طراحی صفحه نمایش گسترده و کامل برخوردار خواهد بود زیرا از رزولوشن Full HD + و یک صفحه نمایش ۶/۹۹ اینچی از نوع LCD استفاده خواهد کرد و این بدین معنی خواهد بود که این گوشی هوشمند احتمالا از نسبت صفحه نمایش ۱۸:۹ استفاده خواهد کرد.

مشخصات لو رفته از گوشی می مکس ۳ شیائومی
پردازنده به کار گرفته شده در شیائومی می مکس ۳ همانند پردازنده‌های شیائومی می ۸ اس‌ای (Xiaomi Mi 8 SE) و ویوو نکس (Vivo NEX) از نوع اسنپ‌دراگون ۷۱۰ خواهد بود. شیائومی می مکس ۳ در دو مدل با رم ۴ و ۶ گیگابایتی ارائه خواهد شد.
شیائومی می مکس ۳ اولین گوشی هوشمند شیائومی در این دسته خواهد بود که از دوربین دوگانه بهره خواهد برد. انتظار می‌رود که سنسنور اصلی این گوشی یک سنسور ۲۰ مگاپیکسیلی از نوع سونی IMX363 باشد. این سنسور بسیار مشابه سنسور به کارگرفته شده در دیگر گوشی‌های پرچم‌دار شیائومی نظیر شیائومی می ۸ و می میکس ۲ اس (Mi MIX 2S) است. هیچ اطلاعی از سنسور دوم و دوربین سلفی این گوشی در دست نیست.

سیستم‌عامل به کار گرفته شده در این گوشی هوشمند MIUI 10 است که بر مبنای Android 8.1 Oreo طراحی شده است. انتظار می‌رود ظرفیت باطری به کار گرفته شده در این گوشی هوشمند ۵۵۰۰ میلی‌آمپرساعت باشد و قابلیت شارژ سریع ۱۸ واتی را با استفاده از استاندارد شارژ سریع ۳ (Quick Charge 3.0) پشتیبانی کند.

این اطلاعات درز پیدا کرده هیچ مشخصاتی از میزان حافظه داخلی در نظر گرفته شده برای این مدل را در بر نمی‌گیرد. به احتمال زیاد مدل‌های ۴ و ۶ گیگابایتی به ترتیب با ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی عرضه خواهند شد. همانند مدل قبلی، انتظار می‌رود این مدل هم از کارت حافظه جانبی میکرو اس‌دی پشتیبانی کند. اطلاعاتی که از برنامه‌ها و سیستم‌عامل می مکس ۳ در حدود ۴ ماه پیش درز پیدا کرده بود، نشان داد که احتمالا این مدل مجهز به اسپیکر دوگانه، قابلیت شارژ بی‌سیم، اسکنر اثر انگشت در پشت دستگاه و اسکنر عنبیه چشم خواهد بود.

همان‌طور که در این مطلب نیز مشاهده کردید، هیچ اطلاعی از قیمت و زمان عرضه گوشی می مکس ۳ شیائومی در دست نیست. اگرچه به نظر می‌رسد که مشخصات بیان شده برای یک گوشی هوشمند بسیار مناسب به حساب می‌آیند ولی پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را با شک و تردید به حساب آورید چرا که هنوز مشخصات رسمی این گوشی منتشر نشده است.

منبع: gizmochina

درباره نویسنده

مهرداد قربانی

ارسال نظر