اخبار

اولین گوشی قابل انعطاف شیائومی ممکن است که در سال ۲۰۱۹ عرضه شود

اولین گوشی قابل انعطاف شیائومی ممکن است که در سال 2019 عرضه شود
نوشته شده توسط پریسا سمیعی

طبق گزارشات منتشر شده شرکت هواوی در تلاش است تا پیش از سامسونگ اولین گوشی قابل انعطاف دنیا را قبل از سال ۲۰۱۹ عرضه کند. طبق گزارشات جدید علاوه بر هواوی سایر شرکت های چینی مانند شیائومی و OPPO نیز در حال کار بر روی گوشی های هوشمند قابل انعطاف می باشند یک نشریه متعلق به کره جنوبی اعلام کرد که گوشی های قابل انعطاف در سال ۲۰۱۹ عرضه می شوند و شرکت های شیائومی و اپو نیز در  حال کار بر روی گوشی های قابل انعطاف می باشند.

شرکت هواوی با گروه فناوری BOE از چین برای تولید پنل های OLED انعطاف پذیر همکاری کرده است و شرکت های شیائومی و اپو نیز پیشنهادهایی را از شرکت های چینی برای تأمین صفحه نمایش های انعطاف پذیر دریافت کرده اند. همچنین ممکن است این شرکت ها برای تأمین صفحه نمایش های خود به سازندگان خارجی مانند LG نیز توجه باشته باشند. انتظار می رود که گوشی های انعطاف پذیر سامسونگ و هواوی قابلیت خم شدن به سمت داخل را داشته باشند و از طرف دیگر انتظار می رود که گوشی قابل انعطاف شیائومی به سمت بیرون قابلیت خم شدن داشته باشد درمورد گوشی اپو و طراحی ان اطلاعات خاصی در دسترس نمی باشد.

شرکت شیائومی به عرضه گوشی های پرچمدار ارزان قیمت تر نسبت به سامسونگ و هواوی شهرت دارد به همین دلیل ممکن است که گوشی قابل انعطاف این شرکت نیز دارای قیمت ارزان تری باشد. شرکت سامسونگ هنوز یک گوشی با سنسور اثر انگشت در صفحه نمایش عرصه نکرده است. درحالیکه این شرکت یکی از اولین شرکت هایی بود که بر روی این فناوری کار می کرد. برخی از شرکت های چینی مانند هواوی، شیائومی و ویوو توانسته اند که گوشی هایی را با سنسور اثر انگشت در صفحه نمایش عرضه کنند.

انتظار می رود گوشی های گلکسی S10  و S10 plus سامسونگ که در ابتدای سال ۲۰۱۹ عرضه می شوند مجهز به سنسور اثر انگشت در صفحه نمایش باشند. شرکت سامسونگ از سال ۲۰۱۳ در حال کار بر روی گوشی های قابل انعطاف می باشد و هر بار زمان رونمایی از گوشی قابل انعطاف خود را به تأخیر می اندازد. حال که شرکت های چینی نیز به این مسئله علاقه مند شده اند انتظار می رود که رقابت سختی میان این شرکت ها و سامسونگ ایجاد شود.

منبع: gizmochina

درباره نویسنده

پریسا سمیعی

ارسال نظر