آقای Lu Weibing ، معاون رئیس شرکت شیائومی و مدیر برند Redmi در مصاحبه ای جدید اعلام کرد که که شیائومی استراتژی دو موتوره گوشی های هوشمند و AIoT (/ Internet of Things Artificial Intelligence: هوش مصنوعی / اینترنت اشیاء ) را زودتر پیشنهاد کرده بود.
وی می گوید: این شرکت مدل “۱ + ۴ + X” را اتخاذ کرده است که “۴” به چهار دسته از محصولات – تلویزیون هوشمند ، نوت بوک ، روتر و اسپیکرهای هوشمند اشاره دارد. به نظر می رسد “۱” به دسته اصلی شرکت شیائومی که گوشی های هوشمند باقی مانده است، اشاره دارد. آقای Lu Weibing گفت که این شرکت همچنین تلویزیون هوشمند و لپ تاپ های هوشمند با برند Redmi را نیز در بازار راه اندازی کرده است ، بنابراین محصولات بعدی درحال راه اندازی شامل روتر و بلندگوهای هوشمند هستند. همچنین تأیید شده است که دستگاه ها ماه آینده به بازار عرضه خواهند شد.
در حالی که هنوز جزئیات در مورد روتر و اسپیکر هوشمند آینده به طور رسمی مشخص نشده است ، آقای Lu Weibing تأیید کرده است که این محصولات به همراه گوشی هوشمند Redmi K30 ماه آینده در چین عرضه خواهند شد. اگرچه ما هنوز در مورد مشخصات و ویژگی های محصولات هوشمند آینده از این برند آگاهی نداریم اما این فرض عادلانه است که همه دستگاههای این شرکت به هدف شرکت برای ارائه محصولات مقرون به صرفه پایبند باشند. آقای لی جون ، بنیانگذار ، رئیس و مدیرعامل شرکت شیائومی پیش از این گفته بود که او پیش بینی می کند که در آینده تمام محصولات / دستگاه ها به هم وصل خواهند شد و از طریق دستورات صوتی می توان آنها را اداره کرد.
وی افزود: بیشتر دستگاه ها با محصولات خانگی هوشمند جایگزین می شوند و بستر AIoT (/ Internet of Things Artificial Intelligence: هوش مصنوعی / اینترنت اشیاء ) ایجاد می شود تا این روند آسان و قابل اعتماد برای کاربران انجام شود. در اینجا ، AIoT به هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء ارجاع داده شده است.