اخبار

گوشی Mi A2 یک نسخه LITE خواهد داشت

گوشی MI A2 یک نسخه LITE خواهد داشت
نوشته شده توسط پریسا سمیعی

طبق آنچه که اعلام شده است قرار است که گوشی MI A2 در تاریخ ۲۴ جولای رونمایی شود. این گوشی دومین محصول شرکت شیائومی می باشد که تحت پروژه اندروید وان گوگل منتشر می شود. در این گوشی بجای استفاده از رابط کاربری MIUI از اندروید خالص استفاده می شود. استقبال بی نظیری که از نسخه قبلی این گوشی یعنی MI  A1 صورت گرفت شرکت شیائومی را مجاب کرده است که علاوه بر نسخه معمولی یک نسخه Lite  نیز از این گوشی عرضه کند. اطلاعات این نسخه در یک لهستانی آمده است و مهم ترین تفاوت آن با نسخه اصلی قیمت پایین تر آن می باشد. این برای اولین بار نیست که اطلاعاتی درمورد گوشی MI A2 lite منتشر می شود. در حدود ۱ ماه پیش این گوشی توانسته بود که تأییدیه کشور سنگاپور را نیز دریافت کند. شماره مدل این گوشی در اسناد تأییدیه تقریباً شبیه به یک گوشی شیائومی می باشد که در TENAA ثبت شده اما در آن تاریخ هنوز منتشر نشده بود.

گوشی Mi A2 یک نسخه LITE خواهد داشت

پس از انتشار این گوشی Redmi 6 pro نام گرفت و با توجه به دستگاهی که در سایت لهستانی قرار گرفته است مشخص است که گوشی MI A2 Lite همان گوشی Redmi 6 pro می باشد. از لحاظ پردازنده گوشی MI A2 Lite با گوشی MI A1 تفاوتی ندارد و هر دو از پردازنده اسنپدراگون ۶۲۵ استفاده می کنند. اگرچه گوشی MI A2 Lite دارای طراحی مدرن تر و بروزتری می باشد ( یک صفحه نمایش بزرگ همراه با بریدگی ) و همچنین  دارای یک باتری نیز می باشد. گوشی Mi A2 Lite دارای یک صفحه نمایش ۵٫۸۴ اینچی با رزولوشن Full HD plus می باشد. بدنه این گوشی نیز بطور کامل از جنس فلز می باشد که این مسئله موجب زیبایی دوچندان این گوشی شده است. این گوشی دارای ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی می باشد که البته با استفاده از کارت حافظه جانبی می توان فضای ذخیره سازی در دسترس را افزایش داد. در گوشی Mi A2 Lite همانند بسیاری از گوشی های جدید از دوربین دوگانه استفاده شده است.

سنسورهای دوربین دوگانه این گوشی ۱۲ و ۵ مگاپیکسلی می باشند. همچنین برای دوربین سلفی نیز از یک سنسور ۵ مگاپیکسلی استفاده شده است. باتوجه به این اعداد باید بگوییم که دوربین این گوشی از نسخه اصلی یعنی Mi A2 ضعیف تر می باشد. در گوشی Mi A2  برای دوربین پشتی از سنسورهای ۱۲ و ۲۰ مگاپیکسلی استفاده شده است و برای دوربین سلفی نیز یک سنسور ۲۰ مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است. با این حال گوشی Mi A2 Lite  در یک مسئله از گوشی Mi A2 عملکرد بهتری دارد و آن هم مربوط به ظرفیت باتری می باشد.

گوشی MI A2 Lite دارای یک باتری ۴۰۰۰ میلی آمپری می باشد درحالیکه گوشی Mi A2 دارای یک باتری ۳۰۰۰ میلی آمپری می باشد. همچنین در نسخه لایت برخلاف نسخه اصلی شاهد حضور جک ۳٫۵ میلی متری صدا می باشیم. این گوشی در حال حاضر تنها با رنگ مشکی در لیست قرار گرفته است. هرچند گوشی Redmi 6 pro دارای رنگ های قرمز، آبی، طلایی و رزگلد نیز می باشد و به همین دلیل ممکن است که برای این گوشی رنگ های دیگر نیز عرضه شود. گوشی MI A2 Lite با قیمت ۱۰۴۹ زلوتی ( تقریباً ۲۸۳ دلار ) در سایت قرار گرفته است که این قیمت کمی بیشتر از قیمتی است که گوشی MI A1 دارد.

در این فروشگاه گوشی MI A2 نیز در لیست محصولات قرار گرفته است و قیمت نسخه های مختلف این گوشی به صورت ۱۲۹۹ زلوتی ( تقریباً ۳۵۰ دلار)  برای نسخه دارای ۴ گیگابایت رم + ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی، ۱۳۹۹ زلوتی ( تقریباً ۳۷۹ دلار) برای نسخه دارای ۴ گیگابایت رم + ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی و ۱۵۹۹ زلوتی ( تقریباً ۴۳۳ دلار) برای نسخه دارای ۶ گیگابایت رم + ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی می باشد.

منبع: gizmochina

درباره نویسنده

پریسا سمیعی

ارسال نظر