آموزش

۷ نکته کلی که باید در مورد استفاده از گوشی های اندرویدی بدانید

نوشته شده توسط مهرداد قربانی

با سلام خدمت شما کاربران سایت می بانی. ما در اولین جلسه آموزشی خود از سری آموزش های می بانی در خدمت شما هستیم. در این سری از آموزش ها ما به شما بخش های مختلف اندروید، گوشی های شیائومی و رابط کاربری MIUI را آموزش خواهیم داد در اولین آموزش ما به شما ۷ نکته ای را که شما کاربران گوشی های اندرویدی باید بدانید را برای شما فراهم کرده ایم پس با ما همراه باشید.

دادن دسترسی های جداگانه به اپلیکیشن ها

دادن دسترسی های جداگانه به اپلیکیشن ها
اگر گوشی شما دارای اندرویدی بالاتر از اندروید مارشملو ( اندروید ۶) باشد بطور حتم با قابلیت دادن دسترسی های جداگانه به برنامه ها روبرو شده اید. این ویژگی این اجازه را به شما می دهد که به برنامه های مختلف گوشی خود براساس نیاز خود دسترسی های متفاوتی را بدهید. بطور مثال اگر برنامه ای نیاز به دسترسی به میکروفون داشته باشد اما از دید شما این دسترسی لازم نباشد می توانید جلوی دسترسی را بگیرید و آن اپلیکیشن دیگر به آن بخش و یا سخت افزار دسترسی نخواهد داشت. در نسخه های قبل از اندروید مارشملو شما باید قبل از دانلود اپلیکیشن دسترسی های مورد نیاز را به اپلیکیشن بدهید.

استفاده بیشتر از WIFI در گوشی های اندرویدی

استفاده بیشتر از WIFI در گوشی های اندرویدی
بطور حتم برای شما پیش آمده است که هنگامیکه صفحه نمایش گوشی خود را خاموش می کنید wifi شما نیز قطع می شود و این مسئله باعث قطع شدن دانلودهای شما و یا حتی اتصال شما به اینترنت در صورتیکه نیاز دارید می شود و به همین دلیل برای اتصال مداوم مجبور هستید که صفحه نمایش گوشی خود را بصورت مداوم روشن نگه دارید اما با انجام یک کار ساده شما دیگر نیاز نیست که این کار را انجام دهید تنها کاری که باید بکنید این است که به مسیر Settings > Wi-Fi > Advanced > Keep Wi-Fi on during sleep رفته و گزینه Always (همیشه) را انتخاب کنید در این صورت هنگامیکه حتی صفحه نمایش گوشی شما خاموش شود اتصال شما به Wifi قطع نمی شود و شما می توانید بدون اینکه نگران دانلودهای خود باشید صفحه نمایش را خاموش کنید. یکی از مهمترین ویژگی های این حالت صرفه جویی در مصرف باتری گوشی شما می باشد.

بهینه سازی باتری

بهینه سازی باتری
شرکت شیائومی از رابط کاربری MIUI 8 به بعد به مقوله بهینه سازی باتری توجه بیشتری داشته است. شما می توانید با رفتن به مسیر Settings > Battery & performance > Power > Battery Saver حالت بهینه سازی را فعال کنید و به میزان قابل توجهی در میزان مصرف باتری گوشی خود صرفه جویی نمایید.

قابلیت Android Device Manager (مدیریت گوشی اندرویدی)

قابلیت Android Device Manager (مدیریت گوشی اندرویدی)

قابلیت Android Device Manager یک ویژگی فوق العاده در اندروید می باشد که به شما این امکان را می دهد ت گوشی سرقت شده خود را ردیابی کنید، آن را قفل کنید، زنگ آن را به صدا در بیاورید و یا حتی اطلاعات موجود بر روی آن را پاک کنید. برای تنظیم مجوزهای این ویژگی از منوی Security (امنیت) به منوی Google Setting app بروید.

تنظیم قفل صفحه در گوشی های اندرویدی

قابلیت Android Device Manager (مدیریت گوشی اندرویدی)
بطور قطع امنیت اطلاعات یکی از مهمترین دغدغه های کاربران گوشی های هوشمند می باشد. اگر شما هم نگران امنیت اطلاعات خود هستید و هنوز حالت قفلی را بر روی گوشی خود فعال نکرده اید با رفتن به مسیر Settings > Lock Screen & Password > Screen lock > Choose Screen Lock می توانید روش مورد نظر خود را برای قفل صفحه نمایش گوشی های اندرویدی انتخاب کنید و از اطلاعات خود در برابر موارد احتمالی مراقبت کنید.

فعال سازی قابلیت Google Now on Tap

قابلیت Android Device Manager (مدیریت گوشی اندرویدی)
ویژگی Google Now on Tap در اندروید ۶ معرفی شد. این ویژگی این امکان را به شما می دهد تا اطلاعات موجود بر روی صفحه نمایش خود را آسانتر در دسترس داشته باشید و بدون نیاز به جستجوی دستی به برنامه های مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنید. برای فعال سازی این ویژگی به مسیر Settings > Google > Search & now > Voice و در اینجا می توانید ویژگی را خاموش و یا روشن کنید.

از Google Now استفاده کنید

Google Now به عنوان یک دستیار صوتی مجازی این امکان را به شما می دهد تا بتوانید به همه بخش های گوشی خود بدون نیاز به جستجوی دستی و یا تایپ دسترسی داشته باشید. بطور قطع این ویژگی می تواند در مواقعی که با دست های خود مشغول کار دیگری مانند رانندگی هستیم به کمک ما بیاید .

به پایان اولین آموزش از سری اموزش های می بانی رسیدیم. امیدوریم که این آموزش مورد توجه شما قرار گرفته باشد. خوشحال می شویم نظرات خود را درمورد این آموزش با ما درمیان بگذارید و همچنین اگر نیاز به آموزش خاصی دارید عنوان ان را در بخش دیدگاه ها با ما درمیان بگذارید تا ما بتوانیم آن را در کوتاهترین زمان برای شما آماده کنیم.

درباره نویسنده

مهرداد قربانی

ارسال نظر