آموزش

۵ نکته برای افزایش طول عمر باتری گوشی هوشمند

5 نکته برای افزایش طول عمر باتری گوشی هوشمند
نوشته شده توسط مهرداد قربانی

به دومین آموزش از سری آموزش های می بانی خوش آمدید اگر اولین مطلب اموزشی ما را از دست داده اید می توانید با استفاده از این لینک به آن مطلب رفته و آن را مطالعه کنید. در آموزش امروز قصد داریم ۵ نکته را در مورد افزایش طول عمر باتری گوشی هوشمند را با شما درمیان بگذاریم. شارژ مناسب باتری بطور قطع برای حفظ سلامت باتری گوشی شما بسیار مهم می باشد. این مسئله علاوه بر افزایش طول عمر باتری گوشی شما باعث حفظ سلامت خود گوشی شما نیز می شود. پس در ادامه با ما همراه باشید تا ۵ نکته مهم در مورد شارژ کردن باتری گوشی را با شما در میان بگذاریم.

۱- در هنگام شارژ کردن از گوشی استفاده نکنید.

استفاده از گوشی هنگامیکه گوشی در حال شارژ می باشد از شارژ شدن کامل باتری و سلول های آن جلوگیری می کند و این مسئله در دراز مدت طول عمر باتری گوشی شما را به شدت کاهش می دهد.

5 نکته برای افزایش طول عمر باتری گوشی هوشمند
۲- گوشی خود را در تمام طول شب در شارژ قرار ندهید.

این که یک شب گوشی خود را بطور کامل در شارژ قرار دهید موجب اسیب دیدگی باتری گوشی شما نمی شود. اما اگر این روند برای مدت طولانی ادامه پیدا کند ممکن است طول عمر باتری گوشی شما را کاهش دهد. از انجائیکه لازم نیست در هر بار شارژ گوشی شما بصورت ۱۰۰ درصد شارژ شود پس سعی کنید در شب قبل از رسیدن شارژ باتری به ۱۰۰ درصد آن را از شارژر جدا کنید.

۳- همیشه از شارژ اصلی استفاده کنید تا افزایش طول عمر باتری گوشی افزایش یابد

همیشه توصیه شده است که برای شارژ گوشی خود از شارژر اصلی استفاده کنید بخصوص زمانیکه گوشی شما از شارژ سریع پشتیبانی می کند. عدم استفاده از شارژر مناسب ممکن است که در برخی از مواقع باعث افزایش سرعت شارژ باتری گوشی شما شود اما بطور قطع پس از مدتی این کار باتری گوشی شما را ضعیف خواهد کرد.

۴- اجازه ندهید گوشی شما بیش از حد گرم شود.

گرما به احتمال زیاد بزرگترین دشمن باتری های لیتیوم یونی می باشد. شما باید از شارژ کردن گوشی خود در هنگام انجام بازی های گرافیکی بپرهیزید زیرا هردوی این فعالیت ها موجب افزایش دمای گوشی شما می شود و افزایش دما نیز موجب اسیب دیدن باتری می شود. توصیه شده است که در هنگام شارژ دمای گوشی بین ۲۰ تا ۳۰ درجه سانتی گراد باشد.

5 نکته برای افزایش طول عمر باتری گوشی هوشمند
۵- آیا ۰ و ۱۰۰ اعداد جادویی هستند

نیازی نیست که شما هنگامیکه یک گوشی را خریداری می کنید آن را در ابتدا بصورت کامل شارژ کنید و این به این دلیل می باشد که هنگامیکه شما یک گوشی را خریداری می کنید معمولاً شارژ شده می باشد. همچنین نیازی نیست که شما هربار باتری گوشی خود را بصورت ۱۰۰ درصد شارژ کنید. شما می توانید از گوشی استفاده کنید و هنگامیکه شارژ آن در حال تمام شدن بود ان را دوباره به شارژر متصل کنید و قبل از اینکه بصورت ۱۰۰ درصد شارژ شود آن را جدا کنید. همچنین شما نباید اجازه دهید که شارژ گوشی شما به ۰ برسد. توصیه شده است که هنگامیکه میزان ۱۰ درصد رسید ان را مجدداً شارژ کنید.

به پایان یکی دیگر از آموزش های مجله می بانی رسیدیم. امیدواریم این آموزش نیز مورد توجه شما قرار گرفته باشد. شما می توانید در بخش نظرات دیدگاه خود را نسبت به این اموزش با ما درمیان بگذارید.

درباره نویسنده

مهرداد قربانی

ارسال نظر