آموزش

آیا گوشی شیائومی شما کند کار می‌کند؟ بهینه سازی حافظه را امتحان کنید

آیا گوشی شیائومی شما کند کار می‌کند؟ بهینه سازی حافظه را امتحان کنید
نوشته شده توسط مهرداد قربانی

هر گوشی موبایل هوشمند اندرویدی ظرفیت ثابتی از حافظه موقت (رم یا مموری) دارد که امکان دارد با بازکردن چندین اپلیکیشن و بازی همزمان یا پشت سرهم پر می‌شود. به دلیل این که بسیاری از برنامه‌ها به صورت خودکار و پس‌‌زمینه اجرا می‌شوند، هرچه تعداد بیشتری اپلیکیشن نصب شده داشته باشید، احتمال پر شدن حافظه موقت هم بیشتر است. چون این مقدار از حافظه (به طور معمول ۲ تا ۴ گیگابایت) محدود است، باید از طریقی این حافظه از فایل‌های اضافی پاک شود و به نوعی بهینه سازی حافظه صورت پذیرد.

برای جلوگیری از این مشکل در گوشی‌های مبتنی بر MIUI راهکاری تعبیه شده است. در گوشی‌های شیائومی ویژگی بهینه سازی حافظه (Optimization) گنجانده شده که با فشرده‌سازی فایل‌های موجود در حافظه، فضایی را برای اجرای بقیه برنامه‌ها باز می‌کند اما از طرف دیگر فایل‌های فشرده شده به زمان بیشتری برای اجرا نیاز خواهند داشت. در صورتی که تا به حال با چنین مشکلی مواجه نشده‌اید، حافظه رم گوشی شما کافی و استفاده شما از گوشی موبایل صرفاً برای کارهای ساده است، لزومی برای روشن ماندن این ویژگی ندارید و با خاموش کردن یا تنظیم آن روی مقدار کمتر (Low) سرعت عملکرد گوشی را افزایش خواهید داد، چون فرایند فشرده‌سازی خاموش خواهد شد.

آیا گوشی شیائومی شما کند کار می‌کند؟ بهینه سازی حافظه را امتحان کنید

برای خاموش یا روشن کردن قابلیت بهینه سازی حافظه (Optimization) طبق مراحل زیر عمل کنید:

۱. در ابتدا منوی توسعه‌دهندگان (Developer Options) را روشن کنید. به تنظیمات بروید بعد در بخش About Phone ، ۶ یا ۷ بار روی نشانگر نسخه MIUI بزنید تا پیامی به عنوان روشن شدن Developer Options نمایش داده شود.

۲. در مسیر Settings>Additional Settings> Developer Options گزینه‌ Memory Optimization را به دلخواه می‌توانید روی حالت خاموش یا کم قرار دهید.
۳. گوشی خود را یک بار خاموش و روشن کنید تا تنظیمات اعمال شود.

به پایان یکی دیگر از آموزش های مجله شیائومی رسیدیم لطفا دیدگاه و سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

درباره نویسنده

مهرداد قربانی

ارسال نظر