آموزش

ترفندهای MIUI (شیائومی) – قسمت ۲

ترفندهای MIUI (شیائومی) – قسمت ۲
نوشته شده توسط مهرداد قربانی

خوشبختانه گوشی‌های موبایل هوشمند جدید امکانات بسیاری برای شخصی سازی نرم‌افزاری فراهم می‌کنند و هر سلیقه‌ای که داشته باشید به راحتی می‌توانید ظاهر و امکاناتی مطابق میل خود تنظیم کنید. موبایل‌های شیائومی هم که از رابط کاربری MIUI بهره می‌برند در همین راستا امکاناتی فراتر از انتظار را به کاربرانشان ارائه می‌دهند که گاهی این امکانات و ویژگی‌ها از دید کاربران دور می‌ماند. در بخش دوم ترفند‌های MIUI چند مورد دیگر از این ویژگی‌ها را معرفی می‌کنیم.

قفل کردن جابجا شدن آیکون اپلیکیشن‌ها در صفحه

هر بار که چند برنامه جدید نصب می‌کنید یا اپلیکیشنی را حذف می‌کنید بدون شک ترتیب دلخواه و همیشگی اپلیکیشن‌هایتان به هم می‌ریزد. برای جلوگیری از جابجا شدن همیشگی این اپلیکیشن‌ها، بهترین کار قفل کردن آن‌ها در محل خودشان است.

برای این کار در گوشی موبایل شیائومی خود در منوی تنظیمات به بخش « Home screen » بروید و بعد گزینه « Lock Homescreen layout » را روشن کنید. توجه داشته باشید فعال کردن این گزینه از حذف مستقیمم اپلیکیشن‌ها از صفحه هم جلوگیری می‌کند و برای حذف می‌توانید به تنظیمات اپلیکیشن‌های نصب شده مراجعه کنید.

ویرایش نام اپراتور شبکه

اگر از دو سیم کارت با نام‌های مشابه اپراتور شبکه استفاده می‌کنید یا به هر دلیل دیگری اگر بخواهید نام اپراتور شبکه را در موبایل خود تغییر دهید این کار به آسانی امکان‌پذیر است. در منوی تنظیمات به بخش « Notification & status bar » بروید و سپس گزینه «Edit Carrier Name» را بنید. حالا می‌توانید نام دلخواه خود را وارد کنید.

نمایش تصاویر مخفی شده

اگر از ویژگی مخفی سازی تصاویر در گوشی شیائومی خود استفاده می‌کنید، برای پیدا کردن تصاویر در پوشه‌های اپلیکشین مدیریت فایل باید از منوی بالایی را باز کنید و سپس گزینه « Show hidden files » را بزنید. اگر از کارت حفظه جانبی استفاده می‌کنید، برای دسترسی به تصاویر مخفی شده باید به این مسیر \MIUI\Gallery\cloud\.secret Album بروید.

محدود کردن هات اسپات

با ویژگی هات‌اسپات می‌توانید اینترنت سیم کارت خود را از طریق وای فای به اشتراک بگذارید. در MIUI می‌توانید دستگاه‌هایی که از طریق هات اسپات به گوشی شما وصل شده‌اند را نظارت کنید، قطع کنید یا محدود کنید. برای این کار در منوی تنظیمات به بخش Personal hotspot بروید و در بخش دستگاه‌های متصل شده می‌توانید فهرستی از سایر دستگاه‌های متصل را مشاهده، قطع یا حتی بلاک کنید. از طریق « Limit of connected devices » هم می‌توانید تعداد دستگاه‌هایی که می‌توانند وصل شوند را محدود کنید.

تغییر اپلیکیشن پیش فرض برای کارهای مختلف

برای کارهایی مثل تماس تلفنی، باز کردن لینک، عکاسی و … باید یک اپلیکیشن پیش‌فرض داشته باشید. در MIUI تنظیمات مربوطه کمی با اندروید خام متفاوت است. برای تغییر اپلیکیشن‌های پیش فرض خود می‌توانید از منوی تنظیمات وارد بخش اپلیکیشن‌های نصب شده شوید و از قسمت انتهای صفحه « Defaults » را باز کنید و اپلیکیشن پیش فرض هر کار را انتخاب کنید.

تغییر قالب ظاهری (تم)

تم اصلی MIUI زیبا است اما اگر علاقه دارید قالب ظاهری مطابق سلیقه خود داشته باشید صدها تم برای MIUI ساخته شده که به راحتی می‌توانید نمونه‌های مناسبی پیدا کنید. حتی می‌توانید ترکیبی از چند تم را در گوشی خود داشته باشید. برای این کار کافی است از اپلیکیشن « Themes » روی « my account » بزنید و سپس « my account »، حالا برای هر بخش از رابط کاربری ظاهر دلخواه خود را انتخاب کنید.

فلاش زدن هنگام دریافت تماس

در بسیاری اوقات که گوشی موبایل خود را در حالت عدم مزاحمت قرار می‌دهید امکان دارد تعدادی تماس یا پیام مهم را از دست بدهید. یک راهکار تنظیم کردن فلاش عکاسی برای فلاش زدن در هنگام دریافت تماس است. از تنظیمات به بخش تنظیمات تماس بروید و در بخش تماس‌های ورودی، Flash when ringing» را در حالت روشن بگذارید.

درباره نویسنده

مهرداد قربانی

9 دیدگاه

  • لطفاکمک کنید.من گوشی شیائومی مدلmi8liteدارم.بازگشایی قفل صفحه باچهره توگزینهاش نیست .گوشیهای همین مدل دارن لطفا بگید چیکارکنم ممنون

  • سلام.گوشی من رد می نوت ۶ پرو هست.بعد از خریدن گوشی رو اپدیت کردم و تم رای صفحه از بین رقت.و دیگه برنگشت.گزینه تم داخل ستینگ هست ولی هیچ تم متنوعی نداره.چکار کنم گزینه تم روی صفحم بیاد؟لطفا به ایمیلم پاسخ بدین.ممنون

  • با سلام و احترام
    یک سوال از شما داشتم گوشی بنده mi4i است و در قسمت فایلها که وارد می شوم زده حافظه داخلی اما برخی اپ ها میزن در حافظه خارجی نصب شده اند و محتویات آنها در انجا ذخیره شده است در صورتی که گوشی کارت حافظه ندارد این حافظه خارجی دقیقا کجاست
    با تشکر

  • سلام خسته نباشد آیکون شماره گیر گوشیم ناپدید شده چطور میتونم دوباره بیارمش تو صفحه ممنون میشم آگه راهنمایم کنی

  • سلام من گوشیم شیامومی نوت LTE هستش دوتا مشکل اینکه موقع تماس با یه اپراتوری که میخام گزینه وارد کنم کیبوردم توی صحفهی تماس نمیاد بالا و دوم اینکه توی تماس هام فقط شماره ثبت میشه و اسم مخاطبینام نیس روش چیکاکنم کمک کنید لدفن ؟!!!!!

ارسال نظر