آموزش

آموزش استفاده از حالت تصویر در تصویر در MIUI 10

آموزش استفاده از حالت تصویر در تصویر در MIUI 10
نوشته شده توسط پریسا سمیعی

با سلام خدمت کاربران مجله می مگ با یکی دیگر از سری آموزش های MIUI در خدمت شما هستیم. همانطور که می دانید قابلیت تصویر در تصویر توسط گوگل در اندروید اوریو معرفی شد. این ویژگی که با نام اختصاری PIP شناخته می شود بسیار کارامد می باشد و هنگامیکه شما می خواهید به دیدن یک ویدئو ادامه دهید و در عین حال به چت کرده بپردازید این ویژگی به کمک شما می آید. حالت PIP یک نوع ویژه از حالت چند پنجره ای می باشد که به شما اجازه می دهد تا ویدئو و یا محتوای مورد نظر خود را به یک پنجره کوچک انتقال دهید و به کار دیگر خود بپردازید. این ویژگی توسط گوگل در اندروید اوریو عرضه شد و شرکت شیائومی نیز که رابط کاربری MIUI 10 را بر پایه اندروید اوریو ساخته در این نسخه از رابط کاربری خود این ویژگی را قرار داده است. برای فعال سازی ان باید به مسیر settings-> Additional settings-> Privacy رفته و Picture-In-Picuture mode را برای اپلیکیشن هایی که می خواهید فعال کنید. ما در ادامه این ویژگی را برای گوگل کروم فعال می کنیم.

مرحله۱- پس از فعال سازی حالت تصویر در تصویر برای گوگل کروم هر سایتی را که می خواهید باز کنید و تنها به یک نکته توجه داشته باشید که آن سایت دارای ویدئو باشد.
مرحله ۲- سایت را به نسخه دسکتاپ سوئیچ کنید.
مرحله ۳- ویدئو را در حالت تمام صفحه پلی کنید.
مرحله ۴- بر روی دکمه خانه کلیک کنید و سپس مشاهده خواهید کرد که ویدئو در گوشه صفحه در حال پخش می باشد. حال شما می توانید هر اپلیکیشنی را که می خواهید باز کنید و به کارهای خود برسید و ویدئو نیز در گوشه صفحه پخش می شود.
نکات:
۱- حالت تصویر در تصویر در حال حاضر تنها در چند اپلیکیشن خاص وجود دارد و تنها در اندروید اوریو به بعد وجود دارد.
۲- در پیام رسان واتس آپ حالت تصویردر تصویر در مکالمات تصویری به شیوه بالا عمل می کند.
۳- در گوگل مپ حالت تصویر در تصویر تنها پس از مسیریابی کار می کند.
به پایان یکی دیگر از آموزش های شیائومی رسیدیم لطفاً سؤالات و نظرات خود را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

درباره نویسنده

پریسا سمیعی

ارسال نظر