آموزش

ترفندهای MIUI (شیائومی) – قسمت ۱

ترفندهای MIUI (شیائومی) – قسمت ۱
نوشته شده توسط مهرداد قربانی

اگر شما هم یک گوشی شیائومی دارید یا به تازگی روی گوشی هوشمند خود MIUI نصب کرده‌اید بدون شک از سرعت و زیبایی آن لذت می‌بردید و حتماً به این موضوع فکر کرده‌اید که چطور می‌توان کارایی موبایل خود بیش از پیش افزایش دهید. این مجموعه مطالب با عنوان ترفندهای MIUI درست برای پاسخ به این سوال نوشته شده‌اند. این مطلب اولین بخش از ترفندهای MIUI است و در هر بخش چند ترفند کاربردی به شما آموزش داده می‌شود.

ترفندهای MIUI – فعال کردن منوی توسعه‌دهندگان (Developer Mode)

منوی Developer Mode همانطور که از نامش پیدا است برای توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های اندروید و همینطور برنامه‌نویس‌های مشارکت کننده در توسعه اندروید ایجاد شده است اما این دلیل نمی‌شود تا از برخی ویژگی‌های مخفی شده در این بخش استفاده نکنید. برخی از امکانات موجود در این منو برای تست و کسب اطلاعات از نحوه عملکرد سیستم عامل است اما برخی ویژگی‌ها مثل خاموش کردن انیمیشن می‌تواند موجب افزایش کارایی شود. در ترفندهای بعدی هم از تنظیمات این بخش استفاده خواهد شد پس در ابتدا فعال کردن آن را آموزش می‌‌دهیم.

برای فعال کردن منوی توسعه‌دهندگان (Developer Mode) در MIUI به ترتیب زیر عمل کنید:
۱. در منوی تنظیمات وارد بخش About phone
۲. با لمس و نگه داشتن گزینه مربوط به نسخه MIUI، پیغامی با عنوان « Congratulations Now you are a developer » نمایش داده و این منو فعال می‌شود.

ترفندهای MIUI – نمایش افکت لمس صفحه

در سیستم عامل اندروید با توجه به تمام لمسی بودن آن، چیزی مشابه موس رایانه روی صفحه دیده نمی‌شود تا اگر بخواهید از صفحه نمایش فیلمبرداری کنید و یک ویدیو آموزشی تهیه کنید، تماشا کننده مراحل و نقاط کلیک شده را متوجه شود. در MIUI به راحتی می‌توانید گزینه touch points را روشن کنید تا هر جای صفحه را که انتخاب یا کلیک کنید نقطه‌ای سفید رنگ نمایش داده شود.

برای فعال کردن ویژگی نقطه سفید لمس صفحه به ترتیب زیر عمل کنید:
۱. به منوی تنظیمات بروید و بعد وارد بخش تنظیمات اضافی (Additional settings) شوید.
۲. به بخش تنظیمات توسعه دهندگان بروید.
۳. گزینه Show Touches را در حالت روشن قرار دهید.

ترفندهای MIUI – افزایش عملکرد گوشی موبایل در هنگام بازی

اگر زیاد اهل بازی با گوشی شیائومی خود هستید و همیشه دوست دارید بازی‌های شما با بالاترین کیفیت و بدون نقص اجرا شوند، می‌توانید از منوی Developer که در ترفند اول توضیح دادیم، گزینه « Force 4x MSAA » را فعال کنید. با روشن کردن این گزینه، به سیستم عامل خود اعلام می‌کنید که در هنگام بازی از تمام توان سخت‌افزاری استفاده کند و طبیعی است که در این حالت باتری بیشتری مصرف خواهید کرد. گزینه « Force GPU rendering » هم می‌تواند به عملکرد نرم‌تر بازی کمک کند اما نتیجه آن وابسته به بازی و مدل گوشی شما متفاوت باشد.

ترفندهای MIUI – کاهش خستگی چشم

می‌دانید که کار طولانی مدت با موبایل و هر صفحه نمایش دیگری باعث خستگی و همینطور ضعف چشم می‌شود، به همین دلیل سازندگان مختلف تلاش کرده‌اند با تمهیداتی از آسیب و خستگی چشم جلوگیری کنند. در MIUI هم تنظیمی با عنوان تغییر رنگ‌ها به مونوکروم (monochromatic) تعبیه شده که با روشن کردن آن از Developer option رنگ صفحه کمی به زرد متمایل می‌شود.

ترفندهای MIUI – حذف انیمیشن‌های سیستم برای افزایش سرعت

در هنگام باز کردن اپلیکیشن‌ها یا رفتن به بخش‌های مختلف و همینطور بالا و پایین کردن منوها کمی افکت یا انیمیشن وجود دارد که هم زیبایی خاصی دارند و هم فاصله زمانی دستور تا اجرا را پر می‌کنند. اما اگر گوشی شما سخت‌افزار قدرتمندی دارد و نمی‌خواهید این انیمیشن‌ها در کار شما تاخیر ایجاد کنند، می‌توانید از همان بخش Developer options، سه تنظیم مربوط به انیمیشن در بخش‌های مختلف را که به صورت پیش‌فرض روی ۱x تنظیم شده‌اند را کامل خاموش کنید اما توصیه می‌شود به جای خاموش کردن آن‌ها را روی ۰٫۵x تنظیم کنید. این سه گزینه شامل: Window animation scale، Transition animation scale و Animator duration scale هستند.

ترفندهای MIUI – نمایش نام و شماره موبایل روی صفحه قفل

قفل کردن گوشی با روش‌های مختلف یک راهکار ضروری برای حفظ گوشی خود و مهم‌تر از آن اطلاعات شخصی از دست افراد سواستفاده کننده است اما فرض کنید گوشی خود را در تاکسی یا هر جای دیگر جا بگذارید و فردی آن را پیدا کنید و بخواهد به صاحبش تحویل دهد، در این صورت او باید با چه کسی تماس بگیرد یا چطور شما را پیدا کند؟ در حالت عادی فرد پیدا کننده گوشی مجبور است آن را به یک نهاد امنیتی تحویل دهد تا از راه‌های مختلف آن را به دست شما برسانند اما با یک ترفند بسیار ساده می‌توانید کار را آسان کنید.

کافی است طبق راهکار زیر نام و شماره تماسی از خود به صفحه قفل گوشی اضافه کنید تا اگر روزی آن را گم کردید به راحتی با شما تماس بگیرند.

در منوی تنظیمات به بخش Lock Screen &Password مراجعه کنید، در انتهای همین صفحه Advance Settings را باز کنید و در Lock Screen owner info شماره تماسی از خود بنویسید.

درباره نویسنده

مهرداد قربانی

۱ دیدگاه

  • سلام ببخشید من یه گوشی شیائومی ردمی نوت فورایکس دارم مشکلش اینه که صفحش تو ۱۵ثانیه خاموش میشه اگه میشه بگید از کجا رفعش کنم

ارسال نظر