آموزش

چرا و چه وقت باید اقدام به تعویض گوشی موبایل خود کنید

چرا و چه وقت باید اقدام به تعویض گوشی موبایل خود کنید
نوشته شده توسط مهرداد قربانی

این روزها تلفن‌های هوشمند با قیمت‌های بسیار مناسب و امکانات متنوع در دسترس همه قرار گرفته‌اند و هر روز نمونه جدیدی وارد بازار می‌شود. اما به این معنا نیست که شما باید هر چند ماه یک بار تلفن هوشمند خود را بی دلیل عوض کنید. تلفن‌های هوشمند عمر مفیدی دارند که با تمام شدن آن مشکلات متعددی مانند، داغ شدن بی دلیل تلفن همراه، پرش صفحه و غیره اتفاق می‌افتد. بهتر است قبل از اقدام به تعویض گوشی موبایل خود ابتدا مشکلات نرم افزاری آن را برطرف کنید. شاید با بروزرسانی و ویروس یابی آن نیاز نباشد تلفن همراه خود را عوض کنید. اما اگر با انجام بروزرسانی یا تعمیرات لازم باز هم مشکلات آن رفع نشد می‌توانید اقدام به تعویض تلفن همراه هوشمند خود کنید. در آموزش امروز باهم نشانه‌هایی که به شما هشدار می‌دهد وقت تعویض تلفن همراه هوشمند شما رسیده و دلیل الزام تعویض آن را خواهیم گفت.

با دیدن این نشانه‌ها، اقدام به تعویض گوشی موبایل خود کنید!

برخی از علائم هستند که نشان می‌دهد عمر مفید تلفن همراه شما به پایان رسیده است و بهتر است هرچه سریع‌تر برای تعویض آن اقدام کنید.

۱. مشاهده خطوط افقی یا پرش در صفحه نمایش تلفن همراه

صفحه نمایش تلفن‌های همراه هوشمند، آسیب پذیرترین قسمت تلفن هستند. اگر در حین کار کردن با تلفن همراه مدام با پرش صفحه نمایش روبه رو شدید یا خطوط افقی در صفحه مشاهده کردید، نشان دهنده اشکال نرم افزاری تلفن همراه است و اگر به آن بی‌توجهی کنید صفحه نمایش به زودی می‌سوزد. بهتر است پیش از رخ دادن این اتفاق اقدام به تعویض گوشی موبایل خود کنید.

۲. کند شدن سرعت پردازش در صفحه نمایش

یکی دیگر از نشانه‌هایی که باید به آن توجه کنید، کاهش یافتن سرعت پردازش در تلفن همراه شما و پاسخگویی کند صفحه نمایش لمسی تلفن همراه است. اگر تلفن همراه شما خیلی دیر به ضربه‌هایی که به صفحه می‌زنید، پاسخ می‌دهد یا کلا در یک صفحه ثابت می‌ماند، نشان دهنده این است که وقت تعویض تلفن همراه هوشمند شما رسیده است.

۳. دکمه روشن کردن (پاور) تلفن همراه کار نمی‌کند.

تلفن‌های هوشمند اغلب فاقد دکمه یا تعداد بسیار کمی دکمه برای کنترل‌های اساسی مانند کم و زیاد کردن صدا یا دکمه روشن و خاموش کردن هستند. تصور کنید دکمه روشن و خاموش کردن تلفن همراهتان کار نکند. در چنین حالتی با خاموش شدن تلفن همراه عملا هیچ کاری نمی‌توانید بکنید و دستگاه هیچ فایده‌ای برای شما ندارد و بهتر است تلفن همراه جدیدی بخرید.

۴. خاموش و روشن شدن‌های پی در پی و بی‌ دلیل

اگر تلفن همراه شما مرتب و بی‌ دلیل خاموش و روشن می‌شود به این معنی است که باتری تلفن به درستی کار نمی‌کند و مشکل اساسی دارد. در چنین حالتی می‌توانید دو کار انجام دهید، یا باتری تلفن همراه را عوض کنید یا کلا تلفن همراه جدیدی بخرید. بهتر است ابتدا راه حل اول را امتحان کنید و در صورتی که بازهم مشکل داشتید اقدام به تعویض گوشی موبایل خود کنید.

۵. مشکلات سیستم عامل و اپلیکیشن‌های خراب

گاهی ممکن است با به روزرسانی سیستم عامل، تلفن همراه هوشمند شما کمی در پاسخگویی و پردازش دچار مشکل شود. اما اگر تلفن همراه شما با نصب هر اپلیکیشن یا انجام هر نسخه از بروزرسانی سیستم عامل دچار مشکل می‌شود، نشانه وجود مشکل در نرم افزار آن است. بهتر است ابتدا تلفن همراه را به تنظیمات کارخانه (ریسیت فکتوری) برگردانید و همه چیز را پاک کنید و اگر مشکل حل نشد، تلفن همراه جدیدی بخرید.

۶. داغ شدن‌های بی دلیل تلفن همراه

اگر حتی زمانی که هیچ استفاده از تلفن همراه خود ندارید بازهم داغ می‌شود نشان دهنده مشکلی در باتری است و به زودی این داغ شدن‌های مکرر باعث آسیب دیدن تلفن همراه شما خواهد شد، بهتر است قبل از خراب شدن کامل گوشی آن را با نمونه ای جدید تعویض کنید.

۷. باتری باد کرده

اگر باتری تلفن همراه شما باد کرده، ابتدا یک باتری جدید برای تلفن همراه خود بخرید و اگر باز هم این مشکل برای باتری جدید بوجود آمد تلفن همراه جدیدی بخرید. باتری‌های باد کرده بسیار خطرناک هستند زیرا نشان دهنده مشکلات شیمیایی در باتری هستند وممکن است اگر به آن بی‌توجهی کنید در نهایت تلفن همراه و باتری باهم منفجر شوند.

۸. عملکرد آهسته دوربین تلفن همراه

اگر دوربین تلفن همراه شما بسیار آهسته کار می‌کند به این معنی است که عمر مفید تلفن همراه شما به پایان رسیده و گوشی شما قدیمی شده است. اگر مدت زمان زیادی بین ضربه زدن روی صفحه تا عکس گرفتن با دوربین خود نیاز دارید یعنی وقت آن شده تلفن همراه خود را عوض کنید.

۹. تلفن همراه شما خیلی زود شارژ تمام می کند.

تلفن همراه شما خیلی زود شارژ تمام می کند.

اگر شارژ تلفن همراهتان خیلی زود تمام می شود نشان دهنده قدیمی شدن تلفن همراهتان است. می توانید به جای خرید یک تلفن همراه جدید، یک پاور بانک همیشه همراه خود داشته باشید اما خب این راه حل درستی نیست. بهتر است هر چه سریع تر اقدام به تعویض گوشی موبایل خود کنید.

کلام آخر

بهتر است پیش از خراب شدن کامل تلفن همراه خود یا بروز خطرات جدی اقدام به تعویض تلفن همراه خود کنید. با خرید تلفن همراه جدید خیال خود را از بابت خطرات احتمالی آسوده کنید و در عین حال از سرعت و امکانات جدید تلفن همراه خود لذت ببرید.

درباره نویسنده

مهرداد قربانی

ارسال نظر