اخبار

راز قاب پشتی شفاف گوشی Mi 8 Explorer مشخص شد

راز قاب پشتی شفاف گوشی Mi 8 Explorer مشخص شد
نوشته شده توسط مهرداد قربانی

گوشی Mi 8 Explorer سومین و گرانترین نسخه از سری گوشی های Mi 8 می باشد. هنگامی که این گوشی در ماه مه رونمایی شد بسیاری درباره قاب پشتی شفاف این گوشی کنجکاو شدند و اعلام کردند که اجزای داخلی یک گوشی انقدر زیبا نیستند و آنچه ما می بینیم سخت افزار واقعی گوشی نیست.

همان زمان شرکت شیائومی یک بیانیه منتشر کرد و اعلام کرد که قسمت پشتی گوشی یک برچشب نیست و قاب پشتی گوشی واقعا شفاف است. آنها همچنین اعلام کردند آنچه در پشت گوشی دیده می شود در واقع بخشی مادربورد گوشی می باشد. اما اکنون مشخص شده است که شرکت شیائومی با ما به طور کامل صادق نبوده است.

فردی که در ابتدا شک هایی را درباره طراحی گوشی کرده بود، تصاویری را منتشر کرد که نشان می داد که در داخل گوشی Mi 8 Explorer چه خبر است. طبق این عکس ها مشخص شده است که آنچه که ما می بینیم در واقع یک مادربورد سه بعدی چاپ شده می باشد. طبق اعلام منبع اصلی (@Ice Universe) عکس ها خازن ها و مقاومت های نشان داده شده به نظر جزئی از اجزای اصلی گوشی به نظر می رسد و به طور کلی شاهد یک ترکیب هستیم. پس باید بگوییم قاب پشتی گوشی، شفاف می باشد و آنچه ما می بینیم یک برچشب نیست و در واقع اجزای یک مادربورد می باشد نه مادربورد خود گوشی!

با این وجود به نظر نمی رسد که این مسئله بر روی فروش گوشی تاثیری بگذارد. در حالی که که اولین فروش این گوشی دیروز انجام شد در حال حاضر این گوشی ناموجود می باشد در واقع چند دقیقه پس از موجود شدن تمامی موجود گوشی به فروش رسید و ناموجود شد. گوشی Mi 8 Explorer با قیمت ۳۹۶۶ یوآن (تقریبا ۵۴۳ دلار) دارای یک صفحه نمایش ۶٫۲۱ اینچی با گوریلیا گلس ۵ و نسبت تصویر ۱۸٫۷:۹ می باشد و دلیل این نسبت تصویر عجیب بریدگی بالای صفحه نمایش می باشد.

در بریدگی بالای صفحه نمایش این گوشی دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی و سیستم تشخیص چهره سه بعدی قرار گرفته است که دارای عملکردی مشابه سیستم به کار رفته در گوشی آیفون ایکس دارد. برای پردازش فعالیت ها در این گوشی از پردازنده اسنپدراگون ۸۴۵ استفاده شده که در کنار آن نیز از ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافه داخلی استفاده شده است. دوربین پشتی گوشی Mi 8 Explorer نیز دوگانه می باشد که سنسور های آن هر دو ۱۲ مگاپیکسلی می باشد.

گوشی Mi 8 Explorer همچنین اولین گوشی شیائومی می باشد که دارای سنسور اثر انگشت در درون صفحه نمایش می باشد. همچنین برای تامین انرژی این گوشی از یک باتری ۳۰۰۰ میلی آمپری در آن استفاده شده است که برای افزایش سرعت شارژ مجهز به قابلیت شارژ سریع ۴ شده است. از دیگر ویژگی های این گوشی می توان به USB نوع C، بلوتوث ۵، NFC و اندروید ۸٫۱ اشاره کرد.

منبع: gizmochina

درباره نویسنده

مهرداد قربانی

ارسال نظر