آموزش

راه‌هایی برای جلوگیری از خراب شدن تلفن همراه

راه‌هایی برای جلوگیری از خراب شدن تلفن همراه
نوشته شده توسط مهرداد قربانی

امروزه تلفن‌های همراه هوشمند بخش اساسی از زندگی روزمره ما را تشکیل داده‌اند. تلفن‌های همراه هوشمند قابلیت‌های زیادی دارند اما شاید به دلیل ظرافتی که دارند کمی آسیپ پذیرتر باشند. ممکن است کودک چند ماهه شما حسابی تلفن همراهتان را وسیله بازی خود کرده باشد و مدام آن را به دهان ببرد و خیس کند یا تلفن همراهتان مدام از دستتان بیافتد و زمین بخورد. برخی از افراد برای جلوگیری از آسیب دیدن تلفن همراهشان از قاب محافظ پشت تلفن همراه یا محافظ صفحه استفاده می‌کنند تا در صورتی که تصادفا ضربه خورد یا به زمین افتاد صدمه نبیند. اگر شماهم با خرید قاب و محافظ صفحه از تلفن همراهتان محافظت می‌کنید به نوعی آن را بیمه کرده‌اید تا خیلی زود خراب نشود. در این آموزش به شما ترفندهایی برای محافظت بیشتر و جلوگیری از خراب شدن تلفن همراه خواهیم گفت. در صورتی که شما از روش دیگری برای محافظت از تلفن همراهتان استفاده می‌کنید می‌توانید آن را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

ترفندهایی برای جلوگیری از خراب شدن تلفن همراه

۱. تلفن همراهتان را بشناسید.

ویژگی تلفن همراه خود را دقیقا بشناسید. مشحصات سخت افزاری و نرم افزاری آن را بخوانید تا بدانید تلفن همراه شما نسبت به چه چیز آسیپ پذیرتر است و در صورت آسیب دیدن باید چه کار کنید. می توانید با خواندن دفترچه راهنمای تلفن همراهتان این اطلاعات مفید را به دست بیاورید.

۲. ریسک‌های خطرناک را فراموش کنید.

هرگز و هرگز کارهای خطرناکی که ممکن است آسیب جدی به تلفن همراهتان وارد کند را انجام ندهید. کارهایی مانند گرم کردن تلفن همراه یا ضربه‌های محکم زدن به آن تا ببینید که واقعا تلفن همراهتان آسیب می‌بیند یا نه!
هرگز تلفن همراه خود را در حالی که در دستتان است در معرض گرمای شدید قرار ندهید زیرا احتمال دارد منفجر شود و به شما آسیب برساند.

۳. هرگز تلفن همراه خود را در معرض رطوبت قرار ندهید.

برای جلوگیری از خراب شدن تلفن همراه خود هرگز آن را در محیط‌هایی با رطوبت بالا مانند حمام و سونا قرار ندهید. اگر تلفن همراه خود را در محیط‌های این چنینی قرار دهید یا مستقیما آن را خیس کنید مطمئنا آسیب می‌بیند.

۴. مراقب جیبتان باشید.

مراقب جیبتان باشید.
اگر عادت دارید تلفن همراه را در جیب لباس خود قرار دهید، برای جلوگیری از خراب شدن تلفن همراه خود مراقب باشید آن را کنار سکه، کلید یا وسایل تیز و فلزی قرار ندهید زیرا باعث خراب شدن صفحه نمایش تلفن همراه شما می‌شوند. اگر تلفن همراهتان را جیب پشت خود قرار می‌دهید در هنگام نشستن و بلند شدن مراقب باشید زیرا ممکن است فراموش کنید و روی تلفن همراهتان بشینید که باعث شکستن آن می‌شود. حتما پیش از شستن لباس‌هایتان جیب آن را چک کنید تا اشتباهی تلفن همراهتان را با لباس در ماشین لباسشویی قرار ندهید.

۵. محافظ صفحه بخرید.

محافظ صفحه بخرید.
برای جلوگیری از خراب شدن تلفن همراه خود بهتر است یک محافظ صفحه با کیفیت بالا برای آن بخرید تا در زمان زمین خوردن صفحه نمایشگر نشکند.

۶. قاب محافظ برای تلفن همراهتان بخرید.

قاب محافظ برای تلفن همراهتان بخرید.
قاب‌های محافظ زیادی در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف هستند که می‌توانید به سلیقه خود یکی را انتخاب کنید. علاوه بر این که باعث زیباتر شدن تلفن همراهتان می‌شوند، آن را در برابر ضربه نیز محافظت می‌کنند. اگر از آن دسته افرادی هستید که اصلا مراقب تلفن همراهشان نیستند و مدام به آن ضربه می‌خورد یا زمین می‌افتد بهتر است از قاب‌های محافظ قوی تر با سه لایه محافظ استفاده کنید که هم از صفحه نمایش و هم از خود تلفن همراه محافظت می‌کنند.

کلام آخر

برای محافظت و جلوگیری از خراب شدن تلفن همراه بهتر است نکات گفته شده را رعایت کنید. تلفن‌های همراه هوشمند اغلب قیمت بالایی دارند بنابراین بهتر است با صرف هزینه کم و رعایت چند نکته ساده، از آن‌ها محافظت کنید تا لازم نباشد خیلی زود دوباره هزینه بالایی را صرف خرید تلفن همراه جدیدی کنید. در صورتی که تلفن همراه شما آسیب دید؛ اول مشخص کنید که دلیل آن، ضربه خوردن، افتادن از بلند، خیس شدن یا گرما دیدن بوده است و سپس با پشتیبانی تلفن همراه خود تماس گرفته و راهنمایی بخواهید و در صورتی که امکان تعمیر آن وجود داشت، تلفن همراه را برای تعمیر به نمایندگی مجاز ببرید.

درباره نویسنده

مهرداد قربانی

ارسال نظر